جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تشکیل شد؛

معاون مدیرکل: پدافند غیر عامل و مدیریت بحران برای پیشگیری ار آسیب های اجتماعی نیاز به هم افزایی دارند

تبریز(پانا) - جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جهت برنامه ریزی و بهبود اقدامات پیش از ظهر امروز در تالار معلم تبریز تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۵۰۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون مدیرکل: پدافند غیر عامل و مدیریت بحران برای پیشگیری ار آسیب های اجتماعی نیاز به هم افزایی دارند

طاهرعلمی در این جلسه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: پدافند غیر عامل و مدیریت بحران هر دو به هم افزایی بیشتری نیاز دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی استان افزود: آسیب های اجتماعی در جامعه امروزی در حال رشد است و با رویکرد پیشگیری بایستی به بحث آسیب های اجتماعی ورود کرد.

توسعه آموزش های مقابله با آسیب های اجتماعی و بحران

کامیار قهرمانی فرد نیز در ادامه بیان کرد: برای یک هزارو چهارصد و بیست و دو نفر اعم از شاغل و بازنشسته بسیج فرهنگی ، دوره های آموزشی آسیب های اجتماعی بصورت جوار تاکنون برگزار شده است.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بحث توسعه آموزش های مقابله با آسیب های اجتماعی و بحران در سازمان بسیج فرهنگی و دانش آموزی در نظر گرفته شده است.

تنظیم سند پدافند غیرعامل برای کاربردی کردن

عاشور اکرمی در ادامه توضیح داد: یکی از ۱۱ حوزه هایی که در سند تحول آمده است مربوط به آداب مهارت های زندگی می باشد.

معاون آموزش متوسطه استان با بیان اینکه برای کاربردی کردن پدافند غیر عامل بایستی سندی تعریف شده و بر اساس آن عمل شود، افزود: قبل از تنظیم سند نیاز به آسیب شناسی در حوزه دانش آموزی و همکاران فرهنگی داریم.

آموزش های لازم راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

صفر وحدتی در پایان جلسه یادآور شد: تیم مدیریت بحران از بین افراد داوطلب و علاقه مند که از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان فراخوانی خواهد شد تشکیل خواهد شد.

مدیر حراست آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از هلال احمر و آتش نشانی برای آموزش افراد داوطلب می توانیم برای توانمند سازی استفاده کنیم.

وی گفت: موضوع پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در کتاب درسی آمادگی دفاع آمده است که با توانمند سازی مربیان می توانیم آگاهی دانش آموزان را بالا ببریم.

به گفته ی وحدتی، تهدیدات و آسیب هایی که در حوزه های مختلف صورت می گیرد می توان با اقداماتی همچون رزمایش سایبری ، دوره ضمن خدمت و آموزش خانواده از آسیب ها پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار