ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا

سقف آرزوی فوتبال ایران صعود به جام جهانی نیست

باید برای درخشش در جام جهانی و قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی کرد/ امارات امروز مقابل ایران چیزی برای از دست دادن ندارد

تهران (پانا) - مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است زمان آن رسیده که فدراسیون فوتبال برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی و سپس قهرمانی در جام ملت‌ها و صعود به المپیک 2024 برنامه‌ریزی کند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سقف آرزوی فوتبال ایران صعود به جام جهانی نیست

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا درباره برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در انتخابی جام جهانی که منجر به قطعی شدن حضور ایران در جام جهانی 2022 شد، گفت: «عراق در دقایق ابتدایی بازی نبض کار را در اختیار گرفته بود و فوتبال بهترین را به نمایش گذاشت اما به مرور زمان تیم ملی ایران بازی را در دست گرفت و نشان داد تیم برتر است و با استفاده از همین برتری تاکتیکی موقعیت‌های خیلی خوبی روی دروازه عراق ایجاد شد که با درخشش گلر عراق از دست رفت اما در نیمه دوم مهدی طارمی کار را تمام کرد. یکبار دیگر باید به مهدی خسته نباشید بگوییم، او با شرایط سختی به تهران رسید و در حالی که شب بازی به اردوی تیم اضافه شده بود، نشان داد چه میزان تعصب روی پیراهن تیم ملی دارد که با آن حجم از خستگی دست از تلاش برنداشت.»

وی ادامه داد: «تیم ملی فوتبال ما به رکورد جدیدی در عرصه ملی رسید و توانست سریع‌‎ترین صعود به جام جهانی را رقم بزند، این موضوع یک افتخار برای فوتبال ما محسوب می‌شود اما شاید زمانی صعود به جام جهانی اتفاقی ویژه برای فوتبال ما بود فوتبال ایران آنقدر از نظر مهره و ستاره قدرتمند است که دیگر نباید از صعود به جام جهانی تعجب کرد، به عبارت دیگر سقف آرزوی فوتبال ایران دیگر صعود به جام جهانی نیست بلکه باید برنامه‌هایی جدید برای تیم ملی داشت. در کنار برنامه‌ریزی برای حضور در جام جهانی، ما باید دنبال شکستن طلسم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و صعود به المپیک هم باشیم. حیف است فوتبال ایران با این همه استعداد و ستاره چند دهه در حسرت جام قهرمانی آسیا و حضور در المپیک باقی بماند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به ایجاد توقع صعود از گروه در جام جهانی گفت: «ابتدا باید اجازه دهیم تا تکلیف 32 تیم صعود کرده به جام جهانی مشخص شده و مسابقات قرعه‌کشی شود تا بعد بتوانیم درباره شانس صعود حرف بزنیم. در جام جهانی دیگر تیم‌های آسیایی همگروه ما نیستند و ما باید انتظار تیم‌های بزرگی مانند برزیل، آرژانتین، انگلیس و ... را داشته باشیم. باید ابتدا گروه ما مشخص شود تا ببینیم در چه گروهی حضور داریم، هر چند پیش از این تیم‌های آسیایی سابقه حضور در مرحله حذفی را داشته‌اند و اینکه ما توقع داشته باشیم تیم ملی ایران صعود کند چندان توقع ویژه‌ای نیست.»

ابراهیمی در پایان درباره دیدار امروز تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات در انتخابی جام جهانی گفت: «هر چند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی قطعی شده اما به هیچ عنوان نباید با این تفکر وارد زمین شد که ما صعودمان قطعی شده و زیاد به خودمان فشار نیاوریم. رنکنیگ فیفا در سیدبندی جام جهانی تاثیرگذار خواهد بود و ما برای حفظ صدرنشینی در آسیا و البته صعود در به قول ما فوتبالی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارد. این یعنی خبری از فوتبال تدافعی در این تیم نیست و آنها چون به 3 امتیاز بازی نیاز دارند باید فوتبال رو به جلو را در دستور کار قرار دهند و همین موضوع می‌تواند به تیم ملی ایران کمک خوبی کند که با استفاده از بازیکنان سرعتی و تکنکینی مانند مهدی طارمی برد در این بازی را هم جشن بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار