ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا

ایران به احتمال 70 درصد در جام جهانی از گروه صعود می‌کند

تهران (پانا) - سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است در جام جهانی 2022 تیم ملی ایران شانس بالایی برای صعود از گروه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ایران به احتمال 70 درصد در جام جهانی از گروه صعود می‌کند

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با پانا درباره همگروه شدن تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های انگلیس و آمریکا گفت: « به نظر من گروه خوبی نصیب تیم ملی فوتبال ایران شده و قرعه‌ای که کشیده شده قرعه مناسبی است، هر چند شاید تیم ملی انگلیس یکی از مدعیان جدی قهرمانی این دوره باشد اما باز هم با این حال می‌توان حتی شانس بالایی برای صعود تیم ملی از این گروه می‌توان متصور شد، به گونه‌ای که من حتی می‌گویم این تیم به احتمال 70 درصد برای اولین بار در تاریخ از مرحله گروهی صعود خواهد کرد.»

وی ادامه داد: « بازیکنان فعلی که در تیم ملی فوتبال ایران وجود دارد یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران هستند. ما در هیچ کدام از مقاطع تاریخ این همه لژیونر در فوتبال اروپا نداشته‌ایم و با استفاده از هوش بازیکنانی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش می‌توان به صعود از گروه در جام جهانی امیدوار بود و نباید بذر ناامیدی را در دل بازیکنان و هواداران فوتبال ایران کاشت. وظیفه همه ماست که به تیم ملی در راه صعود کنیم تا آن اتفاق تاریخی رخ دهد و فوتبال ایران حداقل در بخش تیم ملی موفق عملکرده باشد.»

سرمربی اسبق تیم ملی ایران افزود: «کمک به تیم ملی فقط این است که پول پرداخت کنیم، بلکه باید در دو جبهه به تیم ملی کمک کرد. اولین نکته درباره حمایت‌های معنوی از این تیم است که شامل هواداران، پیشکسوتان و اهالی رسانه می‌شود. اما بخش بعدی دو سوم راه موفقیت هر تیم ورزشی است، فراهم کردن زیرساخت مناسب برای آماده‌سازی تیم است. باید اردوی خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شود و بازی‌های دوستانه سطح بالایی با توجه به تیم‌های همگروه در نظر بگیرند تا شبیه‌سازی خوبی از گروه ایران در جام جهانی برای بازیکن‌ها صورت بگیرد.»

وی درباره سومین تیم همگروه ایران در جام جهانی گفت: « ما از بین سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین با یکی از تیم‌ها همگروه خواهیم شد که من ترجیح می‌دهم چهارمین تیم گروه ولز یا اسکاتلند باشد. دلیل این حرف هم این است که دو تیم آمریکا و انگلیس تقریبا سبک مشابهی در فوتبال دارند و همین سبک هم در کشورهای ولز و اسکاتلند دیده می‌شود. یعنی بر خلاف دوره‌های قبل که تیم ملی با سه سبک در گروه روبرو بود و باید برای تقابل با سه سبک برنامه‌ریزی می‌کرد؛ روبرو شدن با یک سبک فوتبال برای تیم ملی امتیاز خوبی خواهد بود زیرا تیم ملی اوکراین فوتبال را به سبک اروپای شرقی بازی می‌کند. البته در مجموع فکر می‌کنم اوکراین با توجه به شرایط جنگی که دارد، دارای شانس بالایی برای رسیدن به جام جهانی نیست و بعید است بازیکنان این تیم روحیه خوبی برای رسیدن به جام جهانی داشته باشند.»

ابراهیمی در واکنش به ادامه روند انتقادات از دراگان اسکووچیچ و تلاش‌ها برای استخدام سرمربی جدید گفت: «درباره اسکووچیچ می‌خواهم در دو قسمت حرف بزنم. ابتدا می‌گویم که من به صورت کامل در همان زمان انتخاب مخالف حضور او بودم و با رزومه ضعیفی که داشت نباید سرمربی تیم ملی می‌شد؛، ما ایرانی‌های قوی‌تر از او هم داشتیم که بتوانند سرمربی این تیم باشند. اما در هر صورت دراگان انتخاب شد و بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی هم با هدایت او بدست آمد. دومین بخش حرف من هم مربوط به امروز است، وقتی برخی افراد برای انتقاد از اسکووچیچ نام کی‌روش را مطرح می‌کنند؛ مشخص است تخریب او برای بزرگ نشان دادن کی‌روش است وگرنه بحث آنها تیم ملی نیست، عده‌ای منافع‌شان در این است که کی‌روش به فوتبال ایران برگردد..»

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: «فداراسیون فوتبال باید خیلی سریع و قاطع تکلیف آینده را مشخص کند که قرار است با اسکووچیچ در جام جهانی باشیم و یا به سراغ سرمربی دیگری برویم. اگر قرار است اسکووچیچ یا هر فرد دیگری روی نیمکت تیم ملی باشد، باید همان تدارکاتی که برای کی‌روش در نظر گرفته می‌شد را برای او هم در نظر بگیرند تا تیم ملی با بهترین وضعیت به جام جهانی برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار