اجرای طرح پویش اطعام کریمانه توسط گروه جهادی بیت‌الکریم منطقه ۱۴

تهران (پانا) - گروه جهادی بیت‌الکریم، با راه‌اندازی طرح اطعام کریمانه، اقدام به توزیع غذای گرم، در آستانه ماه جمادی الثانی، در ۶ شب متوالی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پویش اطعام کریمانه توسط گروه جهادی بیت‌الکریم منطقه ۱۴

سید علی میر کاظمی؛ سرپرست گروه جهادی بیت الکریم در گفت و گو با پانا اظهار کرد: از شروع بیماری کرونا، یکی از مشکلاتی که به وجود آمده، افزایش قشر ضعیف، کارتون خواب ها و دست فروشان در سطح شهر است که با مشکلات زیادی مواجه هستند. با وجود کمیته های امداد و مراکز خیریه مردمی، هنوز خانواده هایی به سختی امرار معاش می کنند؛ مانند خانواده های بد سرپرست، بی سرپرست یا خانواده هایی که سرپرست معلول دارند. این افراد جامعه هدف گروه جهادی ما هستند که در حال حاضر آمارشان بالغ بر چند هزار نفر است. ما سعی کردیم با طبخ و توزیع غذا بین این افراد به گونه ای بتوانیم قدمی در این راه برداریم تا هیچ بی خانمانی سر گرسنه بر بالین نگذارد.

میر کاظمی با تأکید بر هم افزایی بین گروه‌ های جهادی عنوان کرد: همه گروه‌ های جهادی با انگیزه رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در حال فعالیت هستند و اگر بستری برای هم افزایی گروه‌ های جهادی فراهم شود، قطعاً همدلی و هم افزایی و اثر بخشی فعالیت‌ های گروه‌ های جهادی نیز بیشتر خواهد شد و شاهد فعالیت‌های بهتری در سطح جامعه از طرف گروه‌ های جهادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: گروه جهادی بیت الکریم، به هیچ ارگانی و سازمانی وابسته نیست و با ۵ عضو ثابت در قالب دوستانی صمیمیی کار خود را آغاز کرده است و در هر مناسبتی اعم از: ولادت ائمه بزرگوار، ایام فاطمیه، محرم و ...با برپایی موکب، به اقشار ضعیف، اهالی محل و رهگذران، با پذیرایی و طبخ و توزیع غذا، به آن ها خدمت رسانی می کند. هدف کلی از این طرح، شاد کردن دل حضرت حجت و زمینه سازی برای ظهور آن حضرت است.

وی گفت: خرید اقلامی مانند برنج، حبوبات، گوشت، روغن و تهیه سبد معیشتی آسان‌ تر است اما این پویش بر پایه پخت غذای گرم شکل گرفته است.

میر کاظمی درباره چرایی این موضوع تصریح کرد: طی تحقیقی که برای شناسایی خانواده‌ های هدف انجام دادیم، متوجه شدیم که اگر اقلام و مواد غذایی خشک در اختیار خانواده‌ های بد سرپرست بگذاریم توسط سرپرست خانوار به فروش می‌رسد. از این‌ رو به جای سبد کالا، غذای گرم به خانواده ها می‌رسانیم تا فرزندان این خانواده‌ ها هم دچار سوء تغذیه نشوند.

وی افزود: گروه جهادی بیت الکریم، هزینه توزیع و طبخ غذا برای نیازمندان را از راه کمک های مردمی تأمین می کند و چه در گذشته، چه در حال حاضر و چه در آینده با آغوش باز، پذیرایی افراد خیر و علاقمندان به کارهای جهادی است و برای این موضوع هم هیچ محدودیتی وجود ندارد. با گران شدن برنج و روغن با مشکلاتی مواجه شدیم و در مضیقه هستیم که اگر خیرین کمک کنند و یا حداقل شرایطی فراهم شود که بتوانیم این کار را گسترده‌ تر انجام دهیم، خیلی بهتر است تا شاید بتوانیم با ارائه خدماتی بهتر، به مردم خدمت رسانی کنیم.

میر کاظمی بیان کرد: اینکه ما صرفاً خودمان کار جهادی انجام دهیم کافی نیست بلکه باید با تبلیغ درست و هدفمند دیگران را نیز به انجام کارهای جهادی ترغیب کنیم و با تبلیغ درست و هدفمند و به دور از شاخص گذاری ها، زمینه و انگیزه لازم را برای این افراد در کارهای جهادی فراهم کنیم و به این امر اعتقاد داشته باشیم.

گفتنی است توزیع غذا بین مددجدیان حدودا ۱۵ میلیون تومان هزینه داشته است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار