استخدام ۳۰۰ آموزش دهنده نهضت سوادآموزی درآموزش و پرورش اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل اعلام کرد ۳۰۰ آموزش دهنده نهضت سوادآموزی در مرحله استخدام و جذب به آموزش و پرورش قرار دارند که احکام برخی از آنها صادر شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استخدام ۳۰۰ آموزش دهنده نهضت سوادآموزی درآموزش و پرورش اردبیل

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در استانداری اردبیل برگزار شد،اظهار کرد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در سال‌های ۷۹تا ۹۲ فعالیت مستمری را با نهضت سوادآموزی داشتند در سال‌های اخیر تعیین تکلیف شده و استخدام ۳۰۰ نفر از آنها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: افرادی که دوره‌های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان گذراندند، احکام آنها صادر شده و در دوره ابتدایی مشغول فعالیت بوده و به استخدام رسمی درآمدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تعدادی از این نیروها تحت عنوان آموزش دهندگان ایثارگر در دانشگاه فرهنگیان هستند که به محض اتمام دوره احکام آنها نیز صادر و به شکل رسمی به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

ناصری در مورد استخدام نیروهای شرکتی خدماتی نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیرانتفاعی غیر دولتی افزود: تاکنون بخشنامه‌ای برای جذب و استخدام این نیروها به آموزش و پرورش ابلاغ نشده ولی موضوع آن توسط نمایندگان مجلس مطرح شده ولی تاکنون طرح و لایحه‌ای در این زمینه تصویب نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در صورت تصویب طرح یا لایحه در این زمینه آموزش و پرورش در زمینه جذب و استخدام این نیروها نیز اقدام خواهد کرد ولی تاکنون هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه صادر نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به جمعیت باسواد استان بر اساس نرخ سواد و بی‌سوادی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: در گروه سنی ۱۰تا ۴۹سال که هدف آموزش‌های نهضت سوادآموزی است، درصد باسوادی استان بیش از 95 درصد است.

ناصری اضافه کرد: امسال نیز با ابلاغ سهمیه ۷ هزار و ۷۰۰ نفری قرار است این افراد در دوره‌های آموزشی مختلف قرار گرفته و تحت تعلیم و آموزش قرار گیرند که تاکنون بیش از 98درصد این افراد تحت پوشش قرار گرفتند.

در این جلسه رضوان باقلاچی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی‌ها برای کاهش و ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه تدوین شده و باید با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط این موضوع پیگیری و نهایی شود.

وی با بیان اینکه زکات علم، آموختن است، افزود: امروزه شناسایی اسمی بی‌سوادان جامعه هدف در بخش‌های مختلف و تلاش برای ترغیب و تشویق افراد بی‌سواد به سمت آموختن وظیفه همگان به‌ویژه اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل عنوان کرد: خوشبختانه در آخرین برآورد سازمان سوادآموزی ۹۵.۱ درصد مردم استان سواد آموخته‌اند و طبق برنامه ۷ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

باقلاچی ادامه داد: مصوبات این جلسه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و دستگاه‌ها باید گزارش فصلی به دبیرخانه ارسال کنند تا تحقق و عدم تحقق مصوبات مشخص شود.

وی افزود: از ظرفیت کانون‌های محلی از جمله بسیج، هیات امنای محلات و مساجد، شوراها، دهیاران و ... در بخش شناسایی و ترغیب افراد استفاده شود و بسترهای لازم برای سواد آموزی در مسجد، مدرسه، منزل و محل کار فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: مشوق‌های لازم، امکانات و تسهیلات ویژه در راستای جذب اشخاص بی‌سواد در نظر گرفته شود و نشریات، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی در رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار