استخدام ۱۳۵۰ معلم حق‌التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از استخدام ۱ ‌هزار و ۳۵۰ معلم حق‌التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استخدام ۱۳۵۰ معلم حق‌التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی دراستان اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی و گرامیداشت یاد و نام شهدای فرهنگی به ویژه شهید مرتضی مطهری و شهیدان رجایی و باهنر خاطر نشان کرد: از هفته گرامیداشت مقام و منزلت معلمان ۱۲ اردیبهشت در سطح کشور و استان اردبیل آغاز می‌شود و در سطح ملی و استانی برنامه‌های متعددی در این هفته برگزار خواهد شد.

او به نامگذاری هفته معلم اشاره کرد و ادامه داد: اولین روز این هفته به نام معلم و قدر و منزلت معلمی، دومین روز به نام معلم افسر سپاه پیشرفت، سومین روز به نام معلم مرجعیت اجتماعی، چهارمین روز به نام معلم زیست بوم جدید، چالش‌ها و فرصت‌ها و روزهای بعدی نیز به نام معلم خانواده و مشارکت اجتماعی، معلم و پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس این نامگذاری‌ها در هفته معلم برنامه‌های مختلفی نیز برگزار خواهد شد که تجلیل از معلمان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و دیگر معلمان با رئیس مجلس و به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم در مدرسه سبلان اردبیل تدارک دیده شده است.

ناصری بیان کرد: در قالب این برنامه‌ها در سطح استان، منطقه و حتی مدرسه از معلمان نمونه و فعال در فضای مجازی همچنین معلمان مبتکر و خلاق در فعالیت آموزش مجازی با نام جلوه‌های ویژه معلمی تجلیل خواهد شد.

او اظهار کرد: در قالب این برنامه که با مشارکت ۴۰درصدی معلمان همراه بوده، بیش از ده‌ها تهیه محتوا و تولید برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای انتشار در فضای مجازی به دبیرخانه برگزاری این مراسم ارسال شده بود که از بین آنها هیئت داوران آثار برتر را انتخاب و از معلمان نمونه در این بخش تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: رویکرد ما در شرایط کرونایی تقویت حضور فعالانه معلمان در آموزش‌های مجازی به ویژه از طریق شبکه شاد بوده که قطعاً جلوی افت تحصیلی دانش‌آموزان و برخی دیگر از آسیب‌های احتمالی گرفته شده است.

ناصری در آستانه روز معلم اظهار کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سال‌های اخیر به صورت مرحله‌ای به اجرا درآمده به طوری که در مرحله اول ۲۷۶نفر و در مرحله دوم نیز ۴۹۵نفر مجوز استخدام گرفتند.

او تصریح کرد: در گام سوم نیز در روزهای آینده ۴۲۰نفر از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی با بررسی مدارک و مستندات به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال تحصیلی آینده چالشی در حوزه کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم و با ساماندهی نیروی انسانی و تعادل‌بخشی بین نیروهای موجود و خروجی آموزش و پرورش، شرایطی را فراهم کنیم تا به اندازه کافی معلم در سر کلاس‌ها حاضر شوند.

ناصری افزود: سال گذشته ۹۰۰نفر و امسال نیز به همین تعداد بازنشستگی را در آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود و قطعاً با تدابیر اندیشیده شده، سعی بر این است تا بدون کمبود فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به انجام برسد.

او گفت: در حال حاضر ۸۸ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در شبکه شاد حضور دارند که ۱۹۹هزار و ۷۱۴دانش‌آموز را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود افزود: در قالب طرح هدایت سعی بر این است تا تبلت و گوشی دانش‌آموزان بی‌بضاعت تهیه شده تا در اختیار آنها قرار بگیرد که این کار به حضور آنها در شبکه شاد کمک می‌کند.

ناصری به توزیع ۵هزار تبلت و گوشی در بین دانش‌آموزان کم برخوردار با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و مرکز آمار ایران اشاره کرد و ادامه داد: در قالب تفاهم نامه‌ای که با مجموعه‌های مختلف به امضا رساندیم، در کنار تهیه تبلت و گوشی، سعی بر این بوده تا بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: استان اردبیل از لحاظ پوشش شبکه شاد و حضور دانش‌آموزان در این سامانه، در رتبه شانزدهم کشور قرار دارد که این بیشتر به خاطر پراکندگی روستاها و نبود زیرساخت‌های اینترنتی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از خانواده‌ها به ویژه والدین دانش‌آموزان برای کمک به تحصیل مناسب نسل آینده قدردانی کرد و افزود: قطعاً متناسب با زیست بوم به وجود آمده، خانواده‌های دانش‌آموزان در کنار معلمان زمینه‌ساز آموزش و تربیتی شایسته بودند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های آنها نیز قدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار