معاون سوادآموزی استان قم:

تسهیلات ویژه برای آموزش‌دهنگان سواد در روستاها در نظر گرفته شود

قم(پانا) - معاون سواد آموزی استان قم ارائه تسهیلات ویژه برای آموزش دهنگان سواد در روستاها را خواستار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات ویژه برای آموزش‌دهنگان سواد در روستاها در نظر گرفته شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان قم در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی در سالن امام رضا (ع ) فرمانداری که به ریاست فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر برای جذب آموزش دهنده محدودیت های قانونی ایجاد شده است.

وی افزود: از یک سو تعدادی از آموزش دهنده ها جذب آموزش ابتدایی شده اند و مشکلات دیگری چون دوری راه و سختی رفت و آمد آموزش دهندگان که عمدتا خانم هستند، باعث شده افراد بی سواد روستا ها تحت پوشش سواد آموزی قرار نگیرند.

قاسمی نیا ادامه داد: حدود 308 نفر از روستائیان قم بی سواد و یا کم سواد هستند که بنا به دلایل ذکر شده متاسفانه از تحصیل محروم مانده اند .

وی خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل های ارسال شده از سازمان سوادآموزی، اولویت بکار گیری نیروی انسانی در سواد آموزی دعوت به همکاری نیروهای رسمی دولتی نظیر دهیاران و سایر کارمندان بخشداری ها، مراکز بهداشتی درمانی روستاها و .. است.

معاون سواد آموزی قم با اشاره به مشکلات رفت و آمد آموزش دهندگان به روستاها اظهار کرد: ضرورت دارد برای آموزش دهندگانی که از شهر به روستا می روند تسهیلات ویژه ای نظیر پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، سبدهای معیشتی و هزینه سفر به مشهد مقدس از منابع خودیاری، خیرین و دهیاری ها و .... در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار