مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل:

322 آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در اردبیل مشغول به فعالیت هستند

خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل از فعالیت 322 نفر آموزشیار نهضت سواد‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۲۷۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا احمد محمود‌زاده در جلسه ستاد راهبردی سواد‌آموزی استان اردبیل كه با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران كل دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: با هدف ریشه‌كنی و انسداد بیسوادی در استان اردبیل به تفكیك شهرستان‌ها شناسایی بی‌سوادان آغاز شده و در هر جا اگر حتی یك نفر سواد‌آموز نیز اعلام آمادگی كند ما حاضر به اعزام مربی و معلم هستیم .

وی با اشاره به پیشنهادات سه‌گانه آموزش و پرورش در بحث ریشه‌كنی بیسوادی خاطرنشان كرد: شناسایی افراد بیسواد از طریق ظرفیت نهادهای اجرایی،‌ شناسایی بیسواد‌ها از طریق تشكل‌های مردم نهاد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مراجعه به خانواده‌ها از جمله راهكارهای ما برای احصا بی‌سوادان استان است كه ما در این راستا نیازمند همكاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم .

مدیركل آموزش و پرورش استان یادآور شد: آموزش و پرورش از طریق خود دانش‌آموزان اقدام به شناسایی و دعوت از خانواده‌های آن ها برای سواد‌آموزی كرده به طوری كه سال گذشته 20 هزار نفر از این طریق جذب آموزش‌های نهضت سواد‌آموزی شدند.

محمود‌زاده اعمال مشوق‌هایی برای سوق دادن مردم و بیسواد‌ها به سمت آموزش‌ها را یادآور شد و گفت:‌ از دستگاه‌های اجرایی نیز خواسته‌ایم تا با معرفی كاركنان بی‌سواد خود و اعمال مشوق‌های لازم برای سواد‌آموزی دست ما را در این زمینه بگیرند.

مدیركل آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی و فضا‌سازی از سوی دستگاه‌های مرتبط به ویژه صدا و سیما را در همه‌گیر شدن سواد‌آموزی بسیار مهم اعلام كرد و بیان داشت: ما نیاز داریم تا همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مدنی و NGO‌ها حركتی جدی را در این زمینه آغاز كنند تا با توجه به تصمیم جدی وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال 93 در تمام كشور جشن ریشه‌كنی بی‌سوادی برگزار شود.

محمودزاده واگذاری و برون سپاری سواد‌آموزی را نیز یكی دیگر از راهكارهای جذب سواد‌آموزان اعلام كرد و افزود:‌ علی‌رغم منابع محدودی كه در آموزش و پرورش وجود دارد وزارت آموزش و پرورش اهتمام جدی به با سواد كردن همه مردم به ویژه در پایه سنی 10 تا 49 سال دارد.

وی تصریح كرد: هر فردی كه بتواند در سطح مقدماتی یك نفر را با سواد كند به ازای هر نفر 380 هزار تومان و برای دوره تحكیم نیز به ازای هر نفر 280 هزار تومان دریافت خواهد كرد.

مدیركل آموزش و پرورش از فعالیت اداره سنجش و ارزیابی نهضت در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت‌: كمیته ارزیابی به تفكیك در همه شهرستان‌ها فعال است تا بتوانیم ریشه‌های بی‌سوادی را شناسایی و نسبت به خشكاندن آن اقدام كنیم.

محمودزاده وضعیت شهرستان‌ها را نیز در امر سواد‌آموزی یادآور شد و ادامه داد: در شهرستان‌های نیر، نمین و كوثر در حال اتمام بی‌سوادی هستیم اما در خلخال و اردبیل نیازمند همت بیشتر می‌باشیم.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در سال گذشته 20 هزار نفر در امر سواد‌آموزی،‌ تحكیم و انتقال زیر‌پوشش رفته‌اند كه امیدواریم در این راستا باز هم حركت‌های شایان توجهی را شاهد باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار