الگوی تعالی مدیریت مدارس، الگویی برای بهبود سیستم مدیریت مدارس

ورامین (پانا) - کارشناس مسئول دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ورامین گفت الگوی تعالی مدیریت مدارس، الگویی برای بهبود سیستم مدیریت مدارس، در سند تحول بنیادین، توانمندسازی مدیران و افزایش کیفی فعالیت‌های مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
الگوی تعالی مدیریت مدارس، الگویی برای بهبود سیستم مدیریت مدارس

فریبا مرادی، کارشناس مسئول متوسطه دوره اول متوسطه ورامین از برگزاری دوره ضمن خدمت الگوها و روش‌های برنامه ریزی در نظام آموزش و پرورش با عنوان الگوی تعالی مدیریت، در قالب کارگاه دو روزه خبر داد.

مرادی گفت: برگزاری این دوره در راستای تحقق چشم انداز سند تحول بنیادین و توانمندسازی مدیران و افزایش کیفی فعالیت‌های مدارس است.

وی در ادامه افزود: الگوی تعالی مدیریت مدارس، الگویی برای بهبود سیستم مدیریت مدارس است که در سند تحول بنیادین از آن تحت عناوین تقویت ظرفیت تصمیم‌ سازی، بهره‌مندی از ظرفیت عوامل صحیح و موثر و مبتنی بر مشارکت ذینفعان، تقویت رویکرد نقدپذیری و بهره‌مندی از هویت جمعی، برخورداری از قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی، همچنین هدایت‌گری و خود ارزیابی یاد شده است.

وی همچنین ادامه داد: الگوی جدید تعالی در برگیرنده هفت معیار اساسی شامل مدیریت و رهبری، منابع انسانی، توسعه مشارکت‌ها، فضا، تجهیزات و ایمنی، مدیریت مالی و اداری، سلامت، نشاط و بهداشت مدرسه است.

زنجانی مدرس این دوره ضمن خدمت در این کارگاه دو روزه ضمن آموزش برنامه ریزی، به بررسی و تحلیل تصمیمات نمادین پرداخت که مدیران پس از فراگیری آموزش‌ها، در خصوص مدرسه خود اتخاذ کرده بودند.

گفتنی است: اکثر مدیران مدارس پس از برگزاری دوره ضمن خدمت، ضمن مفید دانستن این کارگاه از آن به عنوان یکی از کاربردی‌ترین آموزش‌های ضمن خدمت یاد کردند.

مدیران مدارس متوسطه دوم ورامین نیز از طریق شاد در این جلسه شرکت کردند و با کلیات طرح الگوی مدیریت مدیران مدارس آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار