مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩ :

تحوّل در آموزش و پرورش، تنها با ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٩ در جلسه توانمندسازی مدیران مدارس مجری الگوی تعالی، الگوی تعالی مدیریت مدرسه را مدلی کارآمد برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۸۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تحوّل در آموزش و پرورش، تنها با ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود

به گزارش کارشناسی روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش منطقه 19، جلسه توانمندسازی مدیران مدارس مجری الگوی تعالی مدیریت مدرسه با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه، رئیس گروه برنامه ریزی مدیریت آموزشگاهی معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع و مدیران متوسطه دوم نظری و فحک در تالار معلم منطقه 19 برگزار شد.

هادی حنیف نیا در این جلسه با بیان اینکه تحوّل در آموزش و پرورش، تنها با ارتقای صلاحیت‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی، محقق می‌شود و بدون تمرکز و توجه مستمر در بهبود کیفیت راهبری و مدیریت مدارس، تمامی تلاش های ملی برای اصلاح فرایند آموزشی عقیم خواهد ماند، گفت: در شرایطی که تغییرات سریع از ویژگی های قطعی جوامع امروز شمرده می شود، افزایش قابلیت انطباق سازمان ها با این تغییرات در درجه اول به سرعت و میزان توانایی نیروی انسانی آن با این تغییرات بستگی دارد و این مهم در مطالعات مدیریتی اغلب با ضرورت توسعه شایستگی های حرفه ای نیروی انسانی سازمان ها گره خورده و از میان همه نهادها، پیوند نیروی انسانی آموزش و پرورش با این مفهوم و قرار گرفتن آنها در مسیر توسعه حرفه ای، امری ضرورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بهبود عملکرد مدارس و دستیابی به اهداف تربیتی و آموزشی نیازمند مدیریت و راهبری هوشمندانه برنامه های مدرسه و از سویی نظارت و کنترل بر فرایندهای آن است، افزود: این مهم در قدم نخست به هدف گذاری های صحیح مبتنی بر اهداف تحولی نظام آموزشی و در قدم بعد استفاده از روش های کارآمد و موثر در اداره واحدهای آموزشی بستگی دارد، از این منظر الگوی تعالی مدیریت مدرسه به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی جهت بهبود سیستم مدیریت مدرسه می تواند برای پیاده سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدرسه به کار گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار