پانته آ درّی معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

الگوی تعالی مدیریت مدرسه گامی موثر برای تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است

تهران(پانا) - معاون آموزش متوسطه شهر تهران هدف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت را تحقق یادگیری با کیفیت و مطابق با تجارب جهانی و ملی، بر حل واقعی ، پایدار و اساسی مساله دانست و تاکید کرد با درک روشنی از اهداف مبتنی بر ماموریت ها و شناخت دقیق موانع تحقق اهداف (نه درک سطحی) می توان  مشکل را به مساله تبدیل کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
الگوی تعالی مدیریت مدرسه گامی موثر برای تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهرانT پانته آ درّی؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از تلاش همکاران خانواده آموزش متوسطه استان، مناطق و مدارس گفت: با توجه به عنوان سال 1400 یکی از راهبردهای مهم در افزایش تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توجه بر نقش اصلی مدیران در کلیه سطوح ستاد تا صف است که بنا بر هدف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت یعنی تحقق یادگیری با کیفیت و مطابق با تجارب جهانی و ملی، بر حل واقعی، پایدار و اساسی مساله متمرکز می شود. با درک روشنی از اهداف مبتنی بر ماموریت ها و شناخت دقیق موانع تحقق اهداف (نه درک سطحی) می توان مشکل را به مساله تبدیل و برای آن بر اساس شرایط و اقتضائات راه حل مناسبی را اتخاذ کرد.

درّی افزود: گاهی اوقات تصور می شود راهبران تربیتی (مدیران)، مسئول حل مساله در حوزه خود نیستند، بلکه با احصا مشکلات و یا مسایل و انتقال آن به سطح بالاتر وظیفه اصلی شان انجام شده است. طبیعی است که برای رسیدن به راه حل های عملیاتی و موثر ضروری است تا اهداف به صورت روشن تبیین شوند و همه عوامل سهیم و موثر در سازمان و تیم اجرایی آن را بشناسند. به عبارت دیگر توانایی مدیران پیشرو در ایجاد تعامل و همراهی محیط پیرامون سازمان خود است که همگی نسبت به نتایج عملکردی حساس باشند و برای رسیدن به اهداف قصد شده در تمام سطوح ارزیابی مستمر و واقع بینی از نتایج عملکردی و بهبود مستمر شاخص ها داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: تولید خدمات آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش با تضمین دسترسی به آموزش برای همه ذی نفعان تامین می شود و اصالت مدیریت جریان یادگیری و تربیت با معلم به عنوان تسهیل گر این حوزه است و مدیریت مدارس، مناطق و استان ها با پشتیبانی های مناسب و اثربخش، سازماندهی کلیه منابع و امکانات، حمایت همه جانبه از روندها و فرآیندهای بهبود دهنده شاخص های عملکردی و نتایج در قالب الگوی تعالی مدیریت مدرسه، برای پشتیبانی و مانع زدایی ها است. پس از تحلیل توانمندسازها، تعریف فعالیت ها و اقدامات اجرایی در مدرسه با کمک همه زیر مجموعه، ارزیابی مستمر و طراحی الگوی بهبود مستمر سازمانی صورت می گیرد و با ارتقاء شایستگی های پایه در زیست بوم جدید و کاهش آثار و پیامدهای آموزش های مجازی و غیرحضوری عدالت آموزشی در تضمین دسترسی مناسب و با کیفیت برای همه ذینفعان فراهمخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار