مدیر آموزش و پرورش ملارد در نخستین نشست قرارگاه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد:

با تقویت نقاط مثبت منطقه، از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در نخستین جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش ملارد با حضور فعالان حوزه پرورشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر اهمیت شناسایی و رصد مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان و کاهش آن‌ها، با تقویت نقاط مثبت شهرستان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
با تقویت نقاط مثبت منطقه، از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنیم

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه فرهنگی و اجتماعی، در اولین نشست قرارگاه فرهنگی و اجتماعی، ضمن اشاره به وجود استعدادهای فراوان دانش‌آموزان در این منطقه بیان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و کارگروه تشکیل شده در فرمانداری، تشکیل قرارگاه اجتماعی و فرهنگی در همه نهادها و مخصوصا آموزش و پرورش، ضروری تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی انجام بهینه کارها بسیار مشکل است و با موانع بسیاری روبرو هستیم، اما با وجود پتانسیل‌های بسیار در این منطقه، تشکیل این کارگروه و حضور افراد متخصص در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، می‌توانیم به کاهش این مشکلات بپردازیم.

رضایی‌فر افزود: با توجه به زیرمجموعه وسیع آموزش و پرورش که دانش‌آموزان هستند، باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی، درصدد شناسایی مشکلات دانش‌آموزان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی، نباید تنها نگاه منفی داشته باشیم، بلکه باید نقاط قوت شهرستان را ببینیم و با برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی و صرف درآمد باعث تقویت آن‌ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی شویم.

همچنین رضا حضرتقلی، دبیر قرارگاه فرهنگی و اجتماعی آموزش و پرورش ملارد، بیان کرد: آموزش و پرورش در دوران کرونا، سخت‌ترین روزهای کاری را می‌گذراند و اگر فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش، با حمایت سایر نهادها، با کیفیت بالا و بهینه‌سازی فضاهای تربیتی همراه باشد، نتیجه خوبی خواهد داشت.

در این کارگروه، در مورد تعریف آسیب‌های اجتماعی و انواع آن، سلامت روانی، بررسی علل ایجاد و راهکارهای کاهش آن، تغییر دیدگاه برتری آموزش بر پرورش و برنامه‌ریزی جهت رسیدن به این هدف، آموختن خودآگاهی، مهارت نه گفتن، حل مسئله، اجتماعی کردن دانش‌آموزان از طریق فعالیت‌های پرورشی، دیدن استعدادهای دانش‌آموزان، تمرکز بر خانواده به عنوان خاستگاه اولیه تربیت دانش‌آموزان و پربار کردن اوقات فراغت در جهت سلامت جسم و روان با استفاده از طرح ورزش خانواده و پرورش شعور اجتماعی با استفاده از خلاقیت در روش‌های تربیتی بحث شد.

همچنین استفاده از دبستان شیخ فضل‌الله نوری به عنوان کانون تربیتی، جلب کمک خیرین در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بکارگیری نسخه‌های متفاوت برای درمان مشکلات هر بخش از منطقه و تمرکز بر مشاوره جمعی و گروهی، طرح شهید بهنام محمدی و پیوند مسجد، خانه و مدرسه، افزایش هزینه در حوزه تربیت‌‌بدنی‌ و پرورشی، شناسایی همکاران مستعد در زمینه فرهنگی و اجتماعی در مدارس، محوریت قرار‌ دادن شورای دانش‌آموزی و توسعه حوزه عملکردی دانش‌آموزان، به عنوان پیشنهادات همکاران مطرح شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار