رفتار حضرت زینب(س) در سفر کربلا، سرمشق پرستاران است

ملارد(پانا) - یک کارشناس و مدرس دینی به مناسبت روز پرستار گفت پرستاران از لحاظ فداکاری و انجام کارهای سخت و صبر و بردباری به ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب شبیه هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رفتار حضرت زینب(س) در سفر کربلا، سرمشق پرستاران است

مهوش بختیاری، کارشناس و مدرس دینی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در مورد ویژگی‌های این بانو به پانا بیان کرد: حضرت زینب (س) دارای فصاحت زبان، زهد، عفاف و شهامت، علم سخنوری، مقام وصایت و نیابت، صبر جمیل و شجاعت و البته راوی کربلا بودند.

دبیر دینی مدرسه عطیه ملارد در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: خطبه این بانوی بزرگ در کاخ یزید موجب رسوایی او و اعمالش، بیداری مردم و رساندن پیام شهیدان کربلا، جاودانگی واقعه‌ کربلا و ثبت واقعه‌ عاشورا در تاریخ شد.

وی بیان کرد: سالروز ولادت ایشان را روز پرستار نامیده‌اند، زیرا پرستاری کاری پرزحمت و بامشقت است و پرستار در عین مراقبت جسمی باید مراقب آسیب‌های روحی بیمار هم باشد و این دقیقاً کاری بود که حضرت زینب(س) در سفر کربلا از آغاز تا پایان به نحو احسن انجام دادند و باید سرمشق پرستاران ما باشد.

بختیاری خاطرنشان کرد: پرستاران ما شباهت زیادی با آن حضرت دارند چرا که با در نظر گرفتن مزد کم پرستاران و کار سخت آنان نسبت به بقیه‌ کادر درمان، کارشان بیشتر جنبه دلی و الهی دارد تا مادی، همان‌طوری که حضرت زینب(س) هم برای رضای خدا و با عشق و معرفت الهی این کار را انجام دادند.

خبرنگار دانش‌آموز: نسترن خورشیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار