رئیس بهزیستی ملارد:

اجرای آزمایش‌های ژنتیک، باعث پیشگیری از تولد7 هزار معلول می‌شود

ملارد (پانا) - رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در حاشیه بازدید از مراکز توانمندسازی معلولان بهزیستی شهرستان از ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به ۴۸۰۰ خانوار معلول و انجام آزمایش ژنتیک با هدف پیشگیری از تولد کودکان معلول خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمایش‌های ژنتیک، باعث پیشگیری از تولد7 هزار معلول می‌شود

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم رییس اداره بهزیستی ملارد، بیان کرد: ۲۵ مرکز نگهداری شبانه‌روزی ویژه سالمندان و معلولین ذهنی جسمی مشغول ارائه خدمات و کمک‌رسانی به این دسته از خانواده‌ها هستند که در این مراکز حدود ۱۵۰۰ نفر اعم از سالمندان و بیماران ناتوان ذهنی و جسمی تحت پوشش خدمات توان‌یابی و درمانی سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این مراکز بیش از ۷۰۰ زن بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز تحت حمایت خدمات و کمک‌های مادی و معنوی بهزیستی شهرستان ملارد قرار گرفته‌اند.

رییس بهزیستی ملارد به نقش بسیار تاثیرگذار قانون مصوبه دولت مربوط به الزام و اجبار در انجام آزمایش‌های ژنتیک در تست غربالگری در زوجین اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ این قانون اعمال شده، به اجرا درآمده و خوشبختانه از تولد بیش از ۷ هزار فرزند معلول و ناقص العضو، پیشگیری شده است.

خادم به ارائه بیش از ۱۵۰ مورد خدمت و فعالیت آموزشی و توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی به جامعه هدف مردم کشور اشاره کرد و افزود: در بحث مشاوره کلان عمومی، سازمان بهزیستی با تمام توان و قوا آمادگی ارائه خدمات آموزشی مشاوره را بصورت رایگان به مردم کشورمان را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار