سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

میان‌داری قرارگاه اجتماعی تهران با شهرداری است

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت که با توجه به گستردگی فعالیت و خدمات شهرداری تهران میان داری قرارگاه اجتماعی با شهرداری تهران است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
میان‌داری قرارگاه اجتماعی تهران با شهرداری است

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اینکه آیا فعالیت‌هایی که در هرندی از سوی بسیج انجام می‌شود در راستای فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران است، گفت:‌ «برای من هم این موضوع شفاف نیست، فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی در شهرداری با همکاری همه نهادهای مسئول از جمله بسیج، سپاه، بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرایی و... است اما برخی از این نهادها از گذشته در این محله فعالیت می‌کردند از جمله بسیج که مدت‌هاست آنجا کار می‌کنند.»

وی درخصوص جزئیات فعالیت‌های قرارگاه اجتماعی هم توضیح داد: «طرح اولیه‌ای از سوی مسئولان معاونت فرهنگی اجتماعی توضیح داده شده است اما آن نسخه‌ اولیه‌ای بود و در آخرین جلسه‌ای که با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران داشتیم، قرار شد دقیق‌تر آخرین کارهایی که دوستان انجام دادند با کمیسیون در میان بگذارند. هنوز به شکل عملیاتی و به شکل نهایی نرسیده است.»

نادعلی درخصوص اینکه جایگاه شهرداری تهران در قرارگاه اجتماعی کجاست؟ زیرا اولین جلسه‌ قرارگاه در استانداری برگزار شد. به‌نظر هم می‌رسید که استانداری، ریاست قرارگاه را به عهده دارد، گفت:‌ «ریاست یک حرف است، محوریت یک حرف دیگر است. شاید این ماجرا ریاست‌‌بردار نباشد. البته این لفظی که من استفاده می‌کنم لفظ ذوقی است و حقوقی نیست. من معتقدم که میانداری این کار با شهرداری تهران است.»

وی ادامه داد:‌ «گسترده‌ترین مجموعه‌ای که کف شهر پهن شده، شهرداری تهران است. امکانات، بخش‌ها، تنوع و... در بازدیدی که از محله هرندی داشتم متوجه شدم به جز بحث آسیب‌های اجتماعی، این محله‌ها به جهت خدمات شهری هم شرایط خیلی مناسبی ندارند. منظورم از خدمات شهری، چیزهای ابتدایی نیست چون دارند زحمت می‌کشند و یک استانداردهایی را انجام می‌دهند ولی حد بالاتری را باید انجام دهیم، محله‌ای که ظرف 20 دقیقه وقتی که شهر را تمیز می‌کنید اما باز هم تمام زباله‌ها از داخل مخازن زباله توسط معتادین و کارتن‌خواب‌ها و ... بیرون ریخته می‌شود، این منطقه خدمات شهری‌اش هم پیچیده‌تر و خاص‌تر می‌شود. بنابراین به خدمات متنوعی نیاز دارد که این تنوع را هم فقط شهرداری دارد یعنی از شهرسازی و خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی و ... می‌تواند در خدمت یک اتفاقی که قرار است بیفتد. بقیه‌ی نهادها معمولا تک‌ماموریتی هستند. این است که من معتقدم میانداری این اتفاق تنها به‌دست شهرداری تهران می‌تواند انجام می‌شود.»

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از محله هرندی داشته است، گفت:‌ «در این بازدید با یکی از طلبه‌هایی که آنجا کار تربیتی می‌کنند، به دو سه مسجد که در آنجا بود رفتیم که آنجا نوجوان‌ها در محل فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دهند از نماز گرفته تا کارهای تربیتی و امور مذهبی و کارهای دیگر. یعنی اتفاقات مثبتی هم در آنجا در حال انجام است.»

نادعلی با بیان این‌که در دامنه آسیب‌های اجتماعی یک خروجی و یک ورودی وجود دارد، گفت: «هرچقدر هم حرف می‌زنیم، می‌رویم روی خروجی آن صحبت می‌کنیم. ولی ورودی را عمدتا رها می‌کنیم. ورودی‌ها در مراکز آموزشی، تربیتی و خیلی چیزهای دیگر است که باعث می‌شود آنجا که داریم آسیب‌ها را جمع می‌کنیم یا به آن رسیدگی می‌کنیم، با هدایت ورودی‌ها، دیگر افراد جدید به آسیب گرفتار نمی‌شوند. این با کارهای تربیتی گروه‌های مختلف قابل‌انجام است. من حداقل بخشی را دیدم با یک فضای خیلی بانشاط، بچه‌های خیلی مودب و دوست‌داشتنی که واقعا امیدوارکننده بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار