مشارکت بیش از 3 هزار نفر از معلمان شهرستان‌های استان تهران در بیست و چهارمین برنامه معلم پژوهنده

تهران(پانا)- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل شهرستان‌های تهران از برگزاری کارگاه آموزش مبانی مقاله نویسی علمی ویژه رابطین پژوهش در سطح استان در آستانه هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت بیش از 3 هزار نفر از معلمان شهرستان‌های استان تهران در بیست و چهارمین برنامه معلم پژوهنده

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو گفت: ویژگی‌های معلمی و پیچیدگی‌های ذاتی این حرفه، لزوم تفکر مسئله محور و پژوهشگرانه را در بین معلمان ضروری می‌کند و این امر موجب شده که معلمان علاقه‌مند و با انگیزه در پاسخ به مسائل پیش روی، نسبت به انجام پژوهش‌های مدرسه‌ای و فراتر از آن اقدام کرده و با دیدگاه علمی موفق به حل مسائل پیچیده حیطه کاری شوند، مشارکت بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از معلمان استان در بیست و چهارمین دوره از برنامه معلم پژوهنده خود شاهدی بر این مدعااست.

وی بیان کرد: اما متأسفانه علیرغم انجام پژوهش‌ها توسط معلمان در سطح وسیع به دلایل متعدد از جمله دانش ناکافی در زمینه چگونگی فرایند نشر پژوهش‌ها این دستاوردهای علمی و نتایج ارزشمند در سطح کلاس یا مدرسه باقی می‌ماند و این در حالی است که به اشتراک گذاشتن نتایج پژوهش‌ها گامی اساسی در راستای هم افزایی و بهره‌گیری معلمان از تجربیات یکدیگر است.

بهارلو تصریح کرد: بنابراین با هدف دانش‌افزایی در این زمینه و در پاسخ به این نیاز و مطالبه جامعه فرهنگیان استان، برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت که به تناوب در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد و برگزاری این کارگاه آموزشی که بالغ بر ۴۰۰ نفر از رابطین پژوهش مدارس سطح استان در آن بصورت مجازی شرکت نمودند، از جمله آنهاست.

این مقام مسئول اظهار کرد: آشنایی با اصطلاحات مقاله نویسی، نحوه استخراج مقالات از پژوهش‌ها، انواع مقالات علمی و نحوه نمایه‌سازی از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه آموزشی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار