بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های قزوین همیشه حضور ندارند

تهران (پانا) - شهرداری قزوین اعلام کرده در گرمخانه‌های این استان به مردان و زنان همزمان خدمات ارائه می دهند، اما کسی همیشگی و دائم در آنجا نمی‌ماند. برخی با حل شدن مشکل اعتیاد و خانوادگی‌شان دیگر به اینجا مراجعه نمی‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
بی‌خانمان‌ها در گرمخانه‌های قزوین همیشه حضور ندارند

به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی با اشاره به وضعیت گرمخانه‌های شهر قزوین، گفت: در شهر قزوین ۲ گرمخانه برای مردان و زنان فعال است، گرمخانه‌ها نه‌تنها در فصول سرد سال بلکه در تمام ایام حتی تابستان‌ها به افراد بی‌خانمان خدمت ارائه می‌دهند، اما در ایام سرد قوت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به‌صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذی‌ربط، جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری و یا اطلاع‌رسانی شهروندان از طریق سامانه ۳۳۳۵۴۰۲۰ و یا ۱۳۷ صورت می‌گیرد.

مدیر اجرائیات شهرداری قزوین اظهار کرد: هر زمان که از سامانه ۱۳۷ پیامی مبنی بر اینکه فردی در راه مانده یا بی‌خانمان است را دریافت می‌کنیم و بلافاصله گشت متکدیان به محل اعزام و مسائل را رصد می‌کنند، اگر فرد در راه مانده، بی‌خانمان یا کارتن‌خواب باشد او را به گرمخانه می‌آورند.

وی تأکید کرد: از نظر ظرفیت در گرمخانه با مشکل روبرو نیستیم. هم اکنون گرمخانه مردان حدود ۳۰ تخت و گرمخانه زنان تعداد تخت‌های کمتری دارد، در مواقع بحرانی نیز قادر به افزایش ظرفیت هستیم، می‌توانیم از طریق کف‌خوابی تعداد بیشتری از افراد را جا دهیم، همچنین از ظرفیت فرهنگسراها و سایر مراکز در صورت بحران می‌توانیم استفاده کنیم.

رحمانی بیان کرد: به هر فردی که در گرمخانه اسکان داده می‌شود، خدماتی مانند غذای گرم و استحمام ارائه می‌شود، الزامی برای نگهداری دائم افراد نداریم، چرا که رسالت گرمخانه نگهداری دائمی نیست، گرمخانه فضایی است که باید آماده باشد و افراد بی‌خانمان شب به آنجا مراجعه کنند و صرفاً شب را سر کند و صبح به زندگی برود.

وی یادآور شد: اگر فردی معتاد باشد به مرکز میان راهی یا شلتر بهزیستی منتقل می‌کنیم، نیروی انتظامی در کنار ماست و در صورتی‌که تشخیص دهد فردی اعتیاد شدید دارد، به کمپ تحویل داده می‌شود؛ برخی از خدمات ما در این حوزه با بهزیستی همپوشانی دارد.

مدیر اجرائیات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: درگذشته ۳۰ نفر از مردان به‌صورت دائم در گرمخانه قزوین نگهداری می‌شدند که با همکاری فرمانداری مشکلات آن‌ها رسیدگی شد و برای برخی از آن‌ها کار پیدا کردیم و برخی نیز مشکل خانوادگی داشتند که با حل‌ و فصل آن به آغوش خانواده بازگشتند، بنابراین هم‌اکنون هیچ فردی به‌صورت دائم در گرمخانه قزوین مستقر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار