علیرضا فرجی*

سردرگمی بی‌خانمان‌ها و مخالفت مسئولین با احداث گرمخانه در ورامین

افرادی که در سرما، پناهگاهی ندارند، بی‌خانمان به شمار می‌آیند. حالا چه معتاد باشند و یا افتاده در دام مشکلات؛ البته خیرین ورامین گام در این راه انسان دوستانه نهاده و برای احداث گرمخانه وارد مذاکره شده‌اند، ولی کماکان برای رفع مسئولیت پاسکاری می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
سردرگمی بی‌خانمان‌ها و مخالفت مسئولین با احداث گرمخانه در ورامین

‍قبل از آغاز فصل سرما، برخی از خیرین ورامین برای کمک به کارتن‌خوابها و بی‌خانمان‌ها دست به کار شدند تا در حد امکان، باری از مشکلاتشان بردارند.
برای سرعت بخشیدن به این امر، به سراغ فرماندار، شهردار و بهزیستی رفتند و بعد از کسب موافقت جهت ساخت گرمخانه، طرح در اختیار شورای شهر ورامین قرار گرفت که با مخالفت آن‌ها مواجه شد.
بهانه اعضای شورا نبودن کارتن‌خواب در منطقه بود که بی‌خانمان‌ها را جزو معتادین متجاهر تلقی کرده و وظیفه ساماندهی را به نیروی انتظامی و بهزیستی تسری دادند.
ظاهرا برخی مسئولین با قانون و حقیقت بیگانه‌اند و برای فرار از وظایف ذاتی، پاسکاری را به پاسداری از انسانیت ترجیح داده‌اند.
در این بین شورای شهر ورامین، اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر متولیان هر کدام کار را به دیگری واگذار کردند.
در آخر نیز کار به مجوزی بنام شلتر رسیده که باز هم خیرین عنوان کرده‌اند در صورت صدور این مجوز خودشان مدیریت امر را بر عهده خواهند گرفت ولی گویا بهزیستی با بهانه‌های مختلف تن به این امر نمی‌دهد.
امیدواریم هرچه زودتر و قبل از وقوع هر جرمی کوچک‌ترین گام ممکن یعنی ساخت گرمخانه را برداشته تا افراد جامانده از حق که روزگار سر ناسازگاری با آنها نهاده، صاحب سرپناه شوند.

*معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار