اردبیل میزبان همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی

اردبیل (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از میزبانی اردبیل برای برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی « گفتگو و مناظرات رضوی» خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل میزبان همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی

عبدالله بحرالعلوم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در این استان خبر داد و گفت: موضوع گفتگو و تاثیر آن در مراودات اجتماعی و حتی بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و برگزاری این جشنواره قطعا گام‌های متعالی را در ترویج فرهنگ رضوی در عرصه ملی و بین‌المللی به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: این جشنواره در قالب جشنواره‌های جامع بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود که امسال برگزاری نوزدهمین دوره آن به میزبانی استان اردبیل را شاهد هستیم. برای برگزاری هفتمین دوره از همایش بین‌المللی گفتگو و مناظرات رضوی در قالب این جشنواره تدابیر لازم در استان اندیشیده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: در طول شش دوره‌ای که تاکنون برگزار شده موفق به چاپ ۸ کتاب از مجموع مقالات ارسالی به این جشنواره شده‌ایم و همچنین تولید بیش از ۸۰۰ مقاله علمی نیز از آثار برگزاری چنین جشنواره‌هایی است. به برکت برگزاری این جشنواره با بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محقق داخلی و خارجی ارتباط گرفتیم که قطعا تفکرات و اندیشه‌های این محققان در برنامه‌های دیگر نیز تاثیرگذار خواهد بود.
بحرالعلومی گفت: در دوره ششم این همایش ۱۹۸ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۵ مقاله به عنوان برگزیده معرفی شد و از صاحبان این آثار تجلیل شد. امیدواریم استقبال محققان از این جشنواره با آثار و مقالات خود از دوره‌های قبل نیز پرشورتر باشد.

وی ضمن قدردانی از ابتکار عمل آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در زمینه‌سازی برگزاری این کرد: از تمامی محققان دعوت می‌شود که آثار خود را تا ۳۰ دیماه سالجاری ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در تاریخ ۲۰ بهمن ماه سال‌جاری نیز آثار برگزیده اعلام خواهد شد و برگزاری همایش نیز نهم و دهم اسفندماه که مصادف است با ایام بعثت پیامبر اکرم (ص) انجام خواهد شد.

بحرالعلومی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت نام و ارسال آثار از طریق سایت شمس توس به نشانی ardebil.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار