در پاسخ به پانا مطرح شد؛

توضیح سخنگوی دستگاه قضا درباره ساماندهی ممنوع‌الخروج‌‌ها

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه درباره ساماندهی ممنوع‌الخروج‌ها در کشور توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیح سخنگوی دستگاه قضا درباره ساماندهی ممنوع‌الخروج‌‌ها

ذبیح‌الله خداییان در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه برخی دستگاه‌ها، از جمله سازمان مالیاتی و بانک‌ها بدون اطلاع قبلی افراد را ممنوع الخروج می‌کنند. اخیرا رئیس قوه قضاییه هم به موضوع ورود کرده است اما در برخی موارد با وجود پرداخت مالیات‌ها، همچنان شاهد ممنوع‌الخروج‌های بدون ضابطه هستیم. چه اقدامی برای ساماندهی ممنوع الخروجی‌ها صورت گرفته است، گفت: ممنوع الخروجی‌هایی که داریم چند دسته هستند. یک عده با قرار نظارت قضایی ممنوع‌الخروج می‌شوند که به موجب قانون حداکثر 6 ماه ممنوع‌الخروج می‌شوند و این موضوع به آنها ابلاغ می‌شود که حق اعتراض دارند ضمن اینکه این مدت قابل تمدید است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی ممنوع‌الخروج‌‌ها با حکم دادگاه صورت می‌گیرد که این هم مراحلی دارد و به افراد ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از افراد که ممنوع‌الخروج می‌شوند به موجب ماده 16 قانون گذرنامه است. در مورد این افراد پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود اما دستورالعملی از سوی رئیس قوه قضاییه تدوین و توسط معاون اول قوه قضاییه ابلاغ شد مبنی بر اینکه هر نوع ممنوع‌الخروجی تحت نظارت مقامات قضایی صورت بگیرد و رعایت مقررات صورت بگیرد و شخص در جریان ممنوع‌الخروجی قرار بگیرد.

خداییان گفت: برخی افراد از سوی برخی واحدهای اجرای ثبت ممنوع‌الخروج می شوند که در این مورد هم همه افرادی که قصد خروج دارند اگر بخواهند ممنوع‌الخروج بودن خود را ببیند، می‌توانند به درگاه ثبت من مراجعه کنند. بنابراین با توجه به بخش‌نامه‌ای که صورت گرفته امید است به این ممنوع‌الخروجی‌ها سامان داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار