سخنگوی قوه قضاییه:

حکم پرونده منافقین صادر شد

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه گفت دادگاه حکم پرونده منافقین را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم‌الاجراست.

کد مطلب: ۱۲۲۲۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حکم پرونده منافقین صادر شد

ذبیح الله خداییان در نشست خبری که امروز خود درباره حکم دادگاه منافقین گفت: در این پرونده جمعی از جداشدگان از این گروهک بیش از ۴۰ نفر و تعدادی از مردم که دچار اسیب شدند طرح دعوا کردند.

وی افزود: دادگاه مراتب را از طریق وزارت امور خارجه به وزارت دادگستری کشورهایی که این گروهک در آن‌ها فعالیت می‌کند به این گروهک ابلاغ کرده اند.

خداییان تصریح کرد: دادگاه حکم پرونده را صادر کرده است و سرکرده گروهک منافقین به پرداخت حدود ۷۶۶۰ میلیارد تومان در حق آسیب دیدگان و کسانی که خسارت مادی و معنوی به ان‌ها وارد شده محکوم شده است و حکم پرونده لازم الاجراست.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده هفت تپه گفت: در ارتباط با کسانی که شرکت به آنها واگذار شده و سوء استفاده هایی کرده و مرتکب جرایمی شده بودند؛ اخیرا حکم قطعی پرونده صادر شده است.

وی افزود: تعداد زیادی از افراد به اتهام مشارکت در اخلال در نظام ارزی محکوم شده اند.

خداییان تصریح کرد: امید اسد بیگی به بیست سال حبس و رد اموال و جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مهرداد رستمی به بیست سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به محکومیت سایر متهمان پرونده هفت تپه اظهار کرد: دو نفر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.

وی افزود: اتهام اسدبیگی مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است.

خداییان تاکید کرد: متهمان محکومیت قطعی پیدا کرده اند.

سخنگوی قوه قضاییه در ارتباط با نتایج دادگاه دعاوی حقوقی شهدای علمی هسته‌ای ایران تصریح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای ما با حمایت مستقیم کشور امریکا و مسولین این کشور صورت گرفت.

وی افزود: در این پرونده خانواده شهدای هسته‌ای و جمعی از مردم علیه آمریکا طرح دعوا کردند و آخرین جلسه این دادگاه تشکیل شده است و وکلای خواهان‌ها برای تقدیم آخرین لوایح خود تقاضای مهلت کردند.

خداییان تصریح کرد: در آینده نزدیک حکم این پرونده صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با روند ادامه کار محاکم با توجه به پایان استجازه رهبری برای محاکم ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: استجازه اعتبار دارد و مهلت آن تمدید شده است.

وی افزود: طرح اصلاح قانون مبارزه با اخلال گران در نظام اقتصادی به مجلس تقدیم شد؛ این طرح در کمیسیون قضایی نهایی شده است و در دستور صحن علنی مجلس است.

توضیح درباره تخلفات بورس

سخنگوی قوه قضائیه درباره تخلفات بورس تصریح کرد: دادسرای تهران کارهای زیادی روی این پرونده جهت شناسایی افرادی که ممکن است در این پرونده دخالت داشته باشند انجام داده است.

وی افزود: افرادی احضار و یا دعوت شدند اما هنوز کسی به عنوان متهم احضار نشده و به احتمال قوی در آینده نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.

خداییان بیان کرد: مراحل کارشناسی پرونده رو به اتمام است و در خصوص نصب ماینر در سازمان بورس پرونده جداگانه ای تشکیل شده که در جریان رسیدگی است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش هزینه‌های دادرسی گفت: هزینه دادرسی به موجب قانون تعیین می شود و برای تحول جدی در این حوزه نیاز به همکاری دولت و مجلس داریم. در قوه قضائیه برای کاهش هزینه‌ها کارهای خوبی انجام شده.

وی افزود: پیش نویس لایحه جامع هزینه‌های دادرسی تهیه شده و به محض اتمام بررسی از طریق قوه قضائیه به دولت و مجلس ارسال خواهد شد. معاونت حقوقی قوه مامور بررسی وضعیت موجود و بدون تصویب قانون شده که ببینیم در چه مواردی رییس قوه قضائیه می‌تواند به تعدیل برخی هزینه‌های دادرسی کمک کند.

خداییان یادآور شد: دستور العملی در دستور کار است و در آینده نزدیک صادر خواهد شد.

علت مرگ شاهین ناصری مسمومیت دارویی اعلام شد

سخنگوی دستگاه قضا گفت: پزشکی قانونی علت مرگ شاهین ناصری را مسمومیت دارویی اعلام کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار