افتتاح ۹۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و زیربنایی در فارس

شیراز(پانا)-به گفته استاندار فارس، ۹۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی،اقتصادی و زیربنایی در فارس در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۹۱۹ پروژه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و زیربنایی در فارس

عنایت الله رحیمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: اعتبارات پروژه های افتتاح شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است که حدود ۵ هزار میلیارد از این بودجه مربوط به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است‌.
رحیمی با تفکیک پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت گفت: ۱۵ پروژه مربوط به امور آب شرب شهرها و روستاها بوده است که با اعتبار ۵۰۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
وی افزود: با افتتاح فاز اول خط دوم آبرسانی به شیراز، مشکلات کمتری را در حوزه آبرسانی شاهد بودیم، اما هنوز ۵۰۰ روستا از استان با تانکر به آنها آبرسانی می‌شود‌.
استاندار فارس بیان کرد: امسال در هفته دولت ۴۷ پروژه در حوزه راه شامل بزرگراه، راههای اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، ١٢٣ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی، فرهنگی آموزش و پرورش، فرهنگی، ٣٢ پروژه در حوزه امور برق شامل نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق رسانی روستایی ، ۶۰ پروژه در حوزه عمران شهری و روستایی، ١٥٧ پروژه در حوزه مسکن شهری و روستایی، ١٤٥ پروژه در حوزه عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی، ٣٣ پروژه در حوزه ورزشی و ٢٥١ طرح تولیدی و اشتغالزایی بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات به بهره‌برداری می‌رسد.
رحیمی با اشاره به افتتاح ۵۶ پروژه در بحث بهداشت و درمان در هفته دولت گفت: از شاخص ترین خدمات این حوزه می‌توان به افتتاح بیمارستان ۳۱۰ تخت خوابه جهرم به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان اشاره کرد.
او ادامه داد: هفته دولت امسال مصادف با استقرار دولت جدید شده است و اقدامات اجرایی کشور با توجه به سیاست‌های اعلامی رئیس جمهور جدید ادامه پیدا خواهد کرد که موضوع رفع بیماری کرونا در اولویت و پس از آن معیشت، فساد ستیزی و شفافیت از دیگر اولویت‌های رئیس جمهور برای بکار گیری در دستور کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار