افتتاح ۷۸۲ پروژه در استان فارس به‌مناسبت هفته دولت

شیراز (پانا) - استاندار فارس در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه از افتتاح ۷۸۲ پروژه در بخش‌های مختلف، با ارزش بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۷۸۲ پروژه در استان فارس به‌مناسبت هفته دولت

محمدهادی ایمانیه گفت: پروژه‌های آماده برای افتتاح در زمینه‌های مختلفی است که می‌توان به بخش‌های راه، بهداشت و درمان، انرژی، مسکن شهری و روستایی، فضا‌های آموزشی و فرهنگی، زیر بنای عمرانی، صنعتی، گردشگری و…. اشاره کرد.

ایمانیه گفت: یکی از دغدغه‌های استانداری بحث آب است که پروژه و برنامه‌هایی برای این اصل در نظر گرفته شده است و در همین بحث خوشبختانه ما شاهد شدت بیشتر آبرسانی‌ها به روستاها هستیم.

وی در ادامه افزود: لازم به یادآوری است که هزار روستای استان فارس دارای تنش آبی هستند که از این تعداد، بیش از ۳۰۰ روستا عملیات خط انتقال آب آن انجام شده است و نیز بیش از ۳۰۰ روستای دیگر هم درحال انعقاد تفاهم نامه است؛ زمان تقریبی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این پروژه در کل کشور ۳۰ ماهه بوده است که با تلاش‌های نیروهای جهادی استان فارس، امیدواریم که بتوانیم ظرف حدود ۱۲ ماه مشکلات آبرسانی را حل کنیم.

استاندار فارس گفت: از تعداد۷۸۲ پروژه در کل استان فارس، تعداد ۵۲ پروژه در بحث آب شهرها و روستاها خواهیم داشت و در زمینه‌های بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری نهضت بسیار خوبی انجام گرفته است و با توجه به اینکه طویل‌ترین مسیرهای کشور در استان فارس قرار گرفته است، همچنان راه زیادی را در پیش خواهیم داشت، تا بتوانیم آن چیزی که شایسته استان فارس است را محقق کنیم، به طور کلی افتتاح ۲۰ پروژه در حوزه راه ،۳۱ پروژه ورزشی ۱۱۴ پروژه تولیدی خدماتی، ۴۵ پروژه درمانی و ۱۷۷ پروژه خدماتی و…. از اهداف استانداری در هفته دولت خواهد بود.

ایمانیه با اشاره به اینکه استان فارس یکی از پرحادثه خیزترین نقاط کشور است گفت: متاسفانه در استان فارس حدود ۲۲۰ نقطه پرحادثه وجود دارد، این درحالی است که استان فارس فقط شامل بزرگراه است و آزادراهی در این استان وجود ندارد، که این موارد می‌تواند تاثیر بسزایی روی فوتی‌ها و مجروحین حاصل از تصادفات داشته باشد.

وی افزود: در بحث آزاد راه شیراز- اصفهان که مورد توجه همشهریان استان فارس است ، در سفری که معاون رییس جمهور به استان فارس اخیرأ داشتند ۲۶۰۰ میلیارد تومان دیگر هم تامین اعتبار مجدد شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه در دهه فجر تا قطعه ۶ آزادراه شیراز- اصفهان زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

ایمانیه با اشاره به افتتاح بزرگراه شیراز- اصفهان، گفت: نگرانی‌هایی جهت ترافیک سنگین در ورودی غربی شیراز وجود دارد که در رابطه با این موضوع در دو روز آینده شاهد کلنگ زنی گذرگاه گویم خواهیم بود و در هفته آینده برنامه‌ای برای تفاهم نامه‌ای در خصوص راه آهن شیراز -گل گهر خواهیم داشت.

دانش‌آموز خبرنگار: امین رحمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار