تدارک «کتاب شب» رادیو تهران ویژه محرّم

تهران (پانا) - کتاب «مختارنامه» اثر عطاء بن حسام الواعظِ هِروی به مدت دو هفته در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۵۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تدارک «کتاب شب» رادیو تهران ویژه محرّم

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ کتاب مختارنامه اثر عطاء بن حسام الواعظِ هِروی، از روز شنبه ۲۳ مرداد، همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و روز مقاومت اسلامی به مدت دو هفته، در برنامه "کتاب شب" رادیو تهران روایت خواهد شد.

مختارنامه، یکی از منابع مهم عاشورایی است که درباره مختار ثقفی و فرجام قاتلان حضرت سید الشهدا(ع) نوشته شده است.

مولف در این اثر، بهترین روایات و اخبارِ جنگهای مختار را با نثری شیرین و جذاب روایت کرده است.

به همین دلیل اثرش همیشه، اولین منبع برای ساخت فیلمها، سریال ها و آثار هنریِ مربوط به وقایع کربلا و ماجراهای بعد از آن بوده است.

نسخه ای از این اثر که با تنظیم رادیویی در کتاب شب خوانده می شود، تصحیحِ استاد محمد بهشتی است که در انتشارات پیری به چاپ رسیده و تلخیص و تنظیم شنیداری آن را سردبیر کتاب شب محمدباقر رضایی انجام داده، تهیه کنندگان آن رضا قربانی و زرین کشاورز هستند و صدابرداری آن را با خوانش استاد بهروز رضوی در استودیو ۲۲ معاونت صدا، محسن فراهانی انجام داده است.

برنامه کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می شود و ساعت پخش آن، بجز روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۳:۳۰ دقیقه است.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار