سال کرونا،سال دشوار اصناف

اسلامشهر (پانا) - مهمترین دغدغه خانواده بزرگ اصناف اسلامشهر در سال ۹۹ تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان، نظارت بر قیمت‌ها و توزیع اقلام، بازرسی از واحدهای صنفی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی و پیشگیری از تضییع حقوق واحدهای صنفی بود.

کد مطلب: ۱۱۷۱۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سال کرونا،سال دشوار اصناف

سال99 با تمام فراز و فرودها به پایان رسید. در حالی که می‌توانست نقطه عطفی در توسعه و تعالی اقتصاد کشور باشد، اما به واسطه شیوع و گسترش ویروس کرونا، صدمات سخت و جبران‌ناپذیری متوجه اقتصاد جهان و به ‌تبع آن اقتصاد ایران شد.

کووید ۱۹ نه تنها جان انسان‌ها را نشانه گرفت و موجب شد بسیاری از شهروندان کره خاکی مغلوب این ویروس ناشناخته شوند، بلکه شریان‌های اقتصادی جهان را نیز بیمار و نزار کرد. بزرگترین اقتصادهای دنیا تحت تاثیر تبعات شیوع بیماری به محاق رفته و لاجرم چرخه تولید تعطیل و کارگران و کارکنان در خانه‌ها قرنطینه شدند.

بنگاه‌های اقتصادی به ورطه تعطیلی و تعلیق افتادند و واحدهای صنفی به عنوان بدنه اقتصاد خرد با افت شدید فعالیت مواجه شدند. قرنطینه در دنیا تقاضا را محدود و عرضه را به تنگنا کشاند.

وحید مهرپویان طارانی، رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر به عنوان متولی اصلی رتق و فتق امور اصناف و سکان‌دار هدایت و راهبری واحدهای صنفی و نیز مجری منویات کلی نظام در حوزه اصناف، که قریب به ۳۰ هزار واحد صنفی را تحت پوشش خود دارد در سخنانی اظهار کرد: اصناف شهرستان اسلامشهر نیز مانند تمام دستگاه‌های متولی، در خلال شیوع کرونا و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه ملزم به رعایت پروتکل‌هایی بودند که توسط دستگاه‌های مربوطه تنظیم و ابلاغ می‌شد.

او افزود: این پروتکل‌ها منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی مشمول طرح و در نتیجه بار ملی و فشار روانی غیرقابل توصیفی می‌شد که متوجه متصدیان واحدهای صنفی بود. در این میان اتاق اصناف اسلامشهر می‌بایست از ظرفیت‌ها و امکانات خود به منظور کنترل شرایط و ایجاد بستر مناسب برای متحمل شدن آسیب کمتر توسط واحدهای صنفی استفاده می‌کرد.

طارانی تصریح کرد: در اینجا باید به نقش موثر اتحادیه‌ها و مدیران دلسوز آنها اشاره کرد که با رایزنی، مذاکره و مداومت در پیگیری‌های خود تلاش می‌کردند ضمن اجرای پروتکل‌ها، زمینه را برای فعالیت واحدهای صنفی و بهره‌مندی شهروندان از خدمات آن‌ها فراهم سازند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر تأکید کرد: شاید بتوان مهمترین دغدغه خانواده بزرگ اصناف اسلامشهررا در سال ۹۹ چنین برشمرد:تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان،نظارت بر قیمت‌ها و توزیع، بازرسی از واحدهای صنفی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی و پیشگیری از تضییع حقوق واحدهای صنفی.

او در ادامه بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که اجرا و انجام این مأموریت امر دشواری بود که با بضاعت اندک اتاق اصناف اسلامشهرتلاش شد به درستی انجام شود.

طارانی خاطرنشان کرد: در کنار این مهم، صدور پروانه کسب متقاضیان، انجام دقیق و صحیح انتخابات اتحادیه‌ها، حضور فعال در تمامی مناسبات و مراسم ملی و مذهبی، ارائه کمک‌های معیشتی در چندین نوبت به نیازمندان و شهروندان مشمول طرح‌های حمایتی، همکاری تنگاتنگ با دستگاه‌های مربوطه جهت تأمین کالاهای اساسی و عرضه آن به شهروندان، مقابله با سودجویی و سوء استفاده‌های احتمالی، و ... از جمله دستاوردها و فعالیت‌های اتاق اصناف اسلامشهردر سال ۹۹ بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار