مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

مربیان تربیتی، سفیران صداقت و پاسداران حریم مدرسه هستند

تهران(پانا)- رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴ مهمترین رکن آموزش برای ساختن انسان ها و تعالی اهداف اسلامی جامعه را، تربیت اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۷۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی، سفیران صداقت و پاسداران حریم مدرسه هستند

محمدحسین لونی؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه ۴در گفت و گو با پانا ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی با اشاره به همت والا و نگاه ممتاز شهیدان سرافراز رجایی و باهنر گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر و آغاز تربیت اسلامی است و فرصت مناسبی برای بزرگداشت امور تربیتی و فرهنگی دانش آموزان است.

لونی با توجه به اینکه آموزش و پرورش به‌ عنوان سکاندار امر تعلیم و تربیت کشور است، با بیان اینکه مسئولیت مربیان تربیتی امری مهم است افزود: در واقع مربیان تربیتی سفیران صداقت و پاسداران حریم مدرسه و راستی و درستی عشق ورزی و صمیمیت و محبت و مبلغان مهربانی، پاکی، سلامت و صداقت در مدرسه هستند و در واقع سربازان گمنام عرصه تربیت هستند .
وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت هماره نیازمند اتخاذ رویکردی ژرف و فاخر در امر تربیت اسلامی دانش‌آموزان است، با توجه به اوضاع شرایط کرونا گفت: بیشتر تلاش ها بر عهده مربیان تربیتی است که در این جریان زلال تربیت باشند و نباید به غبار غربت و فراموشی سپرده شود و یا با ناامیدی و یاس و حجم بالای وظایف به جریان تربیت لطمه بزند، به خصوص که در این شرایط خاص که ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و عدم دسترسی دانش آموزان به مدرسه است، به صورت غیرمستقیم نظارت و آموزش مربیان افزون تر خواهد بود.

لونی در ادامه به اهمیت تأکید بر تربیت اسلامی در جامعه اسلامی که مهم‌ترین رکن آموزش برای ساختن انسان‌ها و تعالی اهداف اسلامی جامعه است، اشاره کرد و افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر پایه تربیت اسلامی و اعتقاد به مبانی نورانی آن در امر تعلیم و تربیت حاصل می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در منطقه 4 هم امسال برنامه های بسیار خوبی برای بزرگداشت هفته تربیت تدارک دیده شده است، افزود: ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های جهادی به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا مربیان و معاونین پرورشی مدارس در این ایام زمان بیشتری به موضوع تربیت دانش آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار