مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ در جلسه شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان :

در تحقق اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛ موفقیت در ارتباط موثر اولیاء و تعامل با مدرسه است

تهران (پانا) - همزمان با آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش جلسه شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان منطقه 4 عامل موفقیت در اهداف آموزشی، تعامل و ارتباط موثر مدرسه با خانواده عنوان شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
در تحقق اهداف و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛ موفقیت در ارتباط موثر اولیاء و تعامل با مدرسه است

همزمان با آغاز هفته شوراهای آموزش وپرورش،جلسه شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان منطقه 4 با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش، فاطمه مهبودی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان، نماینگان مدیران و اعضای این شورا در اندیشکده تحول برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با تاکید بر اهمیت نقش خانواده ها در موفقیت آموزش و پرورش دانش آموزان در مدارس بیان کرد: خانواده و مدرسه دو بال تعلیم و تربیت هستند. مدرسه ای در امور آموزشی و پرورشی موفق است که دستش در دست خانواده ها باشد. هر چه ارتباط با اولیاء بیشتر شود قطعا خروجی آن که فرآیند تعلیم و تربیت است مطلوب تر خواهد بود. بنای تعلیم و تربیت در خانواده آغاز می شود و در جامعه و مدرسه تکمیل می شود.

وی در ادامه با اشاره به عامل موفقیت در تحقق اهداف و برنامه های آموزشی و پرورشی را ارتباط موثر دانست و گفت: برنامه های آموزشی در ارتباط موثر با اولیاء و تعامل با مدرسه است. این ارتباط ها باید روان باشد و در جامعه ای که امروزه با بیماری کرونا درگیر است ضرورت مشارکت خانواده ها و تعامل حداکثری با اولیاء بیشتر از قبل احساس شد.تلاش کنیم اکنون که شرایط بهتری است با اقناع خانواده ها حضور دانش آموزان در مدارس را پررنگ تر نماییم چرا که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

لونی ادامه داد: اشتیاق دانش آموزان به آموزش حضوری نیز بیشتر است و این شورا به عنوان نمایندگان مدارس و آموزش و پرورش می توانند در ایجاد آرامش خاطر خانواده ها برای حضور فرزندانشان در مدارس بسیار موثر باشند.

خانه؛ نخستین مدرسه و مدرسه؛ خانه دوم محسوب می‌شود

مهبودی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان منطقه 4 در ادامه گفت: اگر خانه، نخستین مدرسه و مدرسه، خانه دوم محسوب می‌شود، ارتباط و تعامل این دو نهاد عظیم اجتماعی بسیار تاثیر گذار خواهدبود و اثربخشی آن نیز باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد. هر یک از دو کانون خانه و مدرسه به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هدف اولیا و مربیان همفکری، تلاش، یاری و همکاری برای بهبود و پیشرفت هر چه بهتر امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان است. موثرترین عامل در پیشرفت نظام آموزشی نقش اولیای دانش آموزان است. زیرا خانواده بیشترین نقش را در تعلیم و تربیت کودک ایفا می کند. از این رو توجه مسئولین نظام آموزشی به مشارکت اولیا و حضور آنان در انجمن اولیا ومربیان بسیار حائز اهمیت بوده ومی بایست اولیا را در جهت چگونگی ایفا نقش خود و وظایف محوله آگاه سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار