آموزش تلفیق شایستگی‌های فنی و غیر فنی در هنرستان‌های منطقه 4

تهران (پانا) - در جلسه مدیران هنرستان‌های دولتی و غیردولتی فحک منطقه 4 موضوع آموزش و کسب مهارت تلفیق شایستگی‌های فنی و غیرفنی مطرح شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش تلفیق شایستگی‌های فنی و غیر فنی در هنرستان‌های منطقه 4

جلسه مدیران هنرستان های دولتی و غیردولتی فحک منطقه 4 با موضوع آموزش تلفیق شایستگی های فنی و غیر فنی با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، شهاب روزبهانی؛ معاون آموزش متوسطه، مهدی احمدپور؛ کارشناس مسئول آموزش فحک، عزت پور؛کارشناس مسئول آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در هنرستان حافظ برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 ضمن بیان سخنانی در باب اهمیت هنرستان ها و لزوم توجه به آن ها گفت: با توجه به شرایط موجود کار هنرستان ها سخت است و ایثار همین زحمتی است که مدیران و معلمان در مدارس می کشند و همفکری مشکلات را آسیب شناسی کنیم تا به کمک هم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مهارت آموزی در هنرستان ها گفت: با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه‌های دستاوردهای هنرستان ها بهترین فرصت برای و ورودی هنرستان ها از بین دانش آموزان قوی انتخاب شود تا ذهنیت ها به سمت هنرستان ها سوق پیدا کند.

روزبهانی معاون آموزش متوسطه منطقه4 با اشاره به نقش بی‌بدیل هنرستان‌ها در اشتغال گفت: معاونت آموزش متوسطه همواره سعی کرده با حمایت های خود در توسعه هنرستان ها و سوق دادن دانش آموزان به سمت هنرستان ها فعالیت های محوری داشته باشد. مهارت آموزی و داشتن شایستگی های فنی و غیرفنی حلقه گمشده آموزش هاست و تقویت هنرستان ها به این مهم کمک می کند.

در ادامه احمدپور با بیان اینکه هنرستان حافظ به عنوان هنرستان پایلوت در شهر تهران این آموزش ها را آغاز کرده است، گفت: با توجه به اینکه آموزش عمومی در کنارمهارت آموزی به دانش آموزان باید به اصل تبدیل شود و جای حافظه محوری را بگیرد.

وی در ادامه گفت: در واقع نظام آموزشی ما باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان وقتی به پایه ۱۲ تحصیل رسیدند، به جای مهارت آموزش در حوزه تست زنی، بتوانند حداقل یک مهارت را بیاموزند و دست ورزی لازم را انجام دهند؛ این مهم به جز آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی از جمله مهارت تعامل، مشارکت، همدلی، حل مساله است و ما نیز در منطقه تمرکزمان بر هدایت تحصیلی دانش آموزان و توسعه هنرستان هاست که مهارت آموزی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس فنی و حرفه ای فحک گفت: در ادامه راستای اجرای طرح تلفیق شایستگی های فنی و غیرفنی در استان ها و خصوصا در هنرستانهای پایلوت این طرح، مراحل اجرای دقیق آن توسط وبینار توجیهی هنرستان های پایلوت که در اسفند ماه 99 برگزار شد به اطلاع روسای ادارات فنی حرفه ای و کاردانش و ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی و همچنین مدیران هنرستان ها رسیده است.

احمدپور در ادامه با اشاره به طرح مقدمه ای برای توجه بیشتر و موثرتر گفت: هنرستان ها می توانند در حوزه شایستگی های غیرفنی به عنوان شایستگی های محوری و کلیدی اشتغال پذیری و کارآفرینی در دنیای کار باشد.

سپس عزت پور، کارشناس مسئول فنی حرفه و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به تبیین دستورالعمل های اجرای این طرح پرداخت و به گفت‌و‌گو با مدیران نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار