مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

فعالیت‌های فرهنگی هنری در راستای رشد متوازن ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - مدیر آموزش وپرورش منطقه ۴، فعالیت فرهنگی هنری را در راستای رشد متوازن ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های فرهنگی هنری در راستای رشد متوازن ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است

نشست هم اندیشی کارشناس مسئولان فرهنگی هنری مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران به میزبانی منطقه 4 و با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری، ناصر جعفری؛ کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در اندیشکده تحول برگزار شد.

ناصر جعفری؛ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل شهر تهران در خصوص تشکیل کمیته ستاد دهه فجر با حضور رئیس منطقه و شوارای معاونین تاکید و اهمیت این مناسبت را خاطرنشان کرد و گفت: در خصوص جشنواره دانایی و توانایی و اهمیت این جشنواره که با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه و کتابخوانی در کشور؛ آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم و مسئول در این تا این جشنواره به صورت مستقل عمل کند. مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری آغاز شده و تا 18 اسفندماه منتخبین این جشنواره وارد رقابت استانی خواهند شد.

در ادامه لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه، با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی هنری در راستای رشد متوازن ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است اظهار کرد: یکی از ساحت‌های شش گانه، ساحت تربیت هنری و زیباشناسی و زیباشناختی است که ما امروز در فعالیت های فرهنگی هنری شاهد بروز این ساحت تربیتی در عملکرد دانش آموزانمان هستیم. امیدواریم بتوانیم با برنامه ای منسجم و هماهنگ دانش آموزانمان را که سرمایه های جامعه هستند در این مسیر همراهی کنیم.

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه نیز با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی و هنری در مجموعه پرورشی مهم ترین حوزه است، گفت: فعالیت های هنری در همه زمینه های قرآنی وورزشی و فرهنگی با مشارکت مربیان و دانش آموزان با محوریت آماده سازی دانش آموزان برای پذیرفتن مسولیت و سبک زندگی همراه است.

گلشن با تاکید بر نقش مسابقات فرهنگی و هنری بر تربیت دانش آموزان افزود: هر چقدر به هنر ارزش بدهیم شرایطمان بهتر خواهد بودو در حوزه فرهنگی و هنری برای تک تک سلیقه ها و استعدادها رشته داریم و در سال گذشته با وجود شرایط بیماری کرونا و محدودیت های موجود آمار بالایی از شرکت کنندگان داشتیم، باید سعی ما بر این باشد تا در جهت توسعه فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری همه تلاشمان را به کار گیریم.

وی با اشاره به کرونا گفت: در دوسال گذشته دانش آموزان و همکارانی که در حوزه هنری فعالیت داشتند کمترین آسیب را دیدند؛ افتخار ما این است که معاونین پرورشی ما در همه حوزه ها فعالیت داشتند.

در ادامه محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسول فرهنگی و هنری در ادامه به هدف مجموعه فرهنگی و هنری اشاره کردو گفت: هدف تربیت دانش آموزان در حوزه فرهنگی، پرورش هنرمند حرفه ای است که ادراک زیبایی شناسی را لمس کند و برای انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان باید آنها را در موقعیت تربیتی قرار دهیم تا بتوانند با تفکر و مطالعه، اثر تجارب تربیتی را در آینده خود ترسیم کنند و این نیازمند مشارکت‌جویی آموزش و پرورش از سایر نهادها و ترسیم چشم‌اندازی مناسب از فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر دانش‌آموزان است.

وی تاکید کرد: مسابقات فرهنگی و هنری یکی از مسیرهای موفق برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است و در پایان به تبیین برنامه های اجرایی منطقه پرداخت و گزارشی از رتبه های برتر منطقه ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار