در اولین همایش معاونین پرورشی منطقه۴ عنوان شد

یکی از اهداف مهم گام دوم انقلاب ، ساحت 6 گانه تربیتی در سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در راستای یک هدف حرکت می‌کنند، عنوان کرد معاونین پرورشی پرچمدار احیا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۷۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
یکی از اهداف مهم گام دوم انقلاب ، ساحت 6 گانه تربیتی در سند تحول بنیادین  است

اولین همایش مربیان و معاونین پرورشی منطقه ۴، با هدف توانمندسازی و بررسی مشکلات دانش آموزان در مدرسه با حضور رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، ناصر جعفرزاده؛ کارشناس مسول اداره فرهنگی و هنری شهر تهران، معاون پرورشی اداره کل شهر تهران، محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی این منطقه برگزارشد.

در این مراسم محمدحسین لونی با اشاره به شرایط وضعیت کرونا بعد از 22 ماه و بازگشت دانش آموزان به مدارس آموزش و فعالیت معاونین پرورشی و معلمان با توجه به شرایط بعد از این بحران گفت: با توجه به شرایط موجود فعالیت مربیان و معلمان پرورشی مضاعف شده و باید برای حل بحران مشکلات و معضلات بیشتر با دانش آموزان همدلی کنند و دنبال طرحی برای ایجاد انگیزه و نشاط و شادی دانش آموزان باشند.

لونی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادی در امر آموزش تاکید زیادی بر 6 ساحت تربیتی در امر آموزش و تربیت دانش آموزان عنوان شده است، گفت: به وجود کرونا کار و فعالیت مربیان و معاونین پرورشی ارزشمند و آموزش و تربیت در روزهای سخت کرونا بیشتر خودش را نمایان کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدت طولانی دانش آموزان در مدارس حضور نداشتند و مشکلات زیادی در شرایط بعد از کرونا روبرو هستیم، گفت: دانش آموزان از آموزش فاصله گرفته اند و قطعا در 20 ماه این کار سخت تر است و نیازها و خواسته های دانش آموزان بعد از کرونا تغییر پیدا کرده است.

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، با وجود اینکه معاونین پرورشی ساعتی مجزا برای تربیت و آموزش دانش آموزان ندارند، گفت: اهمیت به دروس پرورشی و تربیت‌بدنی در آموزش حضوری نقش مهمی دارد و بر لزوم توانمندسازی دانش‌آموزان در دو حوزه جسمی و از نظر روحی و ذهنی عامل بزرگی در جهت کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین در راستای یک هدف حرکت می کنند، گفت: سند تحول بنیادین و ساحت 6 گانه تربیتی در راستای اهداف و بیانات رهبری است و هدف اصلی پرورش نیروهای متخصص و متبحر که در این عرصه به جامعه خدمت کنند.

علی گلشن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 4 با اشاره به اینکه فعالیت های پرورشی در سالهای اخیر بیشتر در مدارس نمایان شده است، گفت: فعالیت های پرورشی بخصوص در مقطع ابتدایی نمایان شده است و با وجود کرونا مربیان و معاونین تربیتی تلاش مضاعفی است.

گلشن با اشاره به اینکه آموزش خانواده در کنار آموزش دانش آموزان امری مهم تلقی می شود، گفت: مربیان پرورشی با شروع فعالیت حضوری در مدارس باتوجه به شرایط کرونا و مشکلاتی که در خانواده ها است با آموزش آنها برای حل مشکلات آنها کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه تاب آوری در خانواده ها و دانش آموزان و معلمان به افول رفته است، گفت: وضعیت اقتصادی، مشکلات نوجوانان و از دست دادن عزیزان باعث شده که تاب آوری کم شود و کمیته بهداشت و روان فعالیت خود را در این زمینه کمک به خانواده ها را پررنگ تر نشان می دهد.

در پایان، همکاران و مربیان پرورشی مسائل و مشکلات تربیتی در مدارس را عنوان کردند و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران به سوالات آنها پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار