فیروزی: هزار استاندارد آموزشی مهارت تا دهه فجر رونمایی خواهد شد

گواهی‌نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای تعریف جهانی دارند و از استاندارد جهانی برخوردار هستند/ امسال تعهد داریم که ۱۲۰ هزار سرباز را آموزش دهیم

تهران (پانا) - به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در یک سال گذشته حدود ۲ هزار استاندارد جدید آموزشی در حال تدوین بوده است که ۱۳۰۰ مورد آن در هفته مهارت رونمایی شده و هزار استاندارد دیگر تا دهه فجر رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
فیروزی: هزار استاندارد آموزشی مهارت تا دهه فجر رونمایی خواهد شد

به گزارش ایرنا، حسین فیروزی اظهار کرد: در سازمان فنی و حرفه ای قبلا پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی در همه زمینه ها وجود داشت. در حال حاضر استانداردهای جدید متناسب با نیاز بازارکار و بر اساس فناوری ها و تکنولوژی های جدید و مشاغل نو تعریف می شود و ما استانداردهای خود را به روز می کنیم. در این زمینه برای حرف و مشاغل جدید نیز استانداردهای آموزشی تدوین شده است.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای امروز نقشی مهم در اقتصاد کشور دارد. ما مسوول اجرای آموزش های غیررسمی برای اشتغال هستیم، آموزش در این سازمان مادام العمر است و محدودیت سنی، جنسی و منطقه ای ندارد.

فیروزی گفت: بیشترین خدمات را برای مناطق محروم ارایه می دهیم. ۶۳۴ مرکز آموزشی استاندارد داریم که مجموعه‌ای بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزشی استاندارد را در اختیار ما قرار داده است و در حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر در بخش آموزش های مهارتی برای آموزش های غیررسمی مهارت و ۱۷ گروه مخاطب در خدمت داریم.

وی یادآور شد: گواهی‌نامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای تعریف جهانی دارند و از استاندارد جهانی برخوردار هستند. کسی که گواهی نامه آموزش فنی و حرفه ای را دریافت می کند، در تمام دنیا معتبر است.

فیروزی افزود: گروه های دیگر هدف، شاغلینی هستند که برای ارتقای آموزش و تثبیت و پایداری شغلشان خدمات دریافت می کنند، برای جویندگان کار، آموزش های آنها متناسب با نیاز بازار انجام خواهد شد تا آنها بتوانند فرصت دستیابی به شغل و شغل پایدار داشته باشند.

آموزش ۱۲۰ هزار سرباز ماهر

معاون توسعه سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: برای مهارت های آموزشی نیز با ستادکل نیروی های مسلح طرح سرباز ماهر را اجرا می کنیم و امسال تعهد داریم که ۱۲۰ هزار سرباز را آموزش دهیم. این طرح سه سال است که شروع شده و بر اساس تفاهمنامه ادامه خواهد داشت.

فیروزی از برگزاری کلاس های مهارتی برای زندانیان در ندامتگاه ها از دیگر فعالیت های مجموعه خود یاد کرد.

وی گفت: گروه های هدف دیگر نیز شامل ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، زنان سرپرست خانوار، گروه های مختلف آسیب پذیر اجتماعی هستند که با استانداردهای آموزشی خدمات دریافت می کنند.

تولید محتوای آموزش دیجیتال برای مهارت آموزی در کرونا

فیروزی افزود: با توجه به اینکه کرونا شرایط آموزش را در دنیا تغییر داده است و با محدودیت هایی که ایجاد کرده است، به چند شکل سازگار با وضعیت موجود در حال ارایه خدمات هستیم؛ یکی اینکه کارگاه های موجود ما دارای سوله ها و سالن های بزرگ و استاندارد هستند که می توانیم فاصله ها را حفظ کنیم. در هر دوره تعداد کارآموزها را کم می کنیم و برای آموزش تئوریک نیز محتوای آموزش دیجیتال در حال تهیه است.

معاون توسعه سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: برای شکوفایی اقتصادی کشور علاوه بر سرمایه گذاری های جدید موضوعی که حائز اهمیت است، ارتقای بهره وری است و بخش عمده این امر سهم نیروی کار است. هر چه نیروی کار آموزش دیده تر و ماهرتر باشد، ارتقای بهره وری در همه بخش های اقتصادی بیشتر محقق می شود. برای کشور ما که به دلیل شرایط تحریم های جهانی با خلاء سرمایه گذاری خارجی مواجه است، راه حل رشد اقتصادی این است که بهره وری ارتقا پیدا کند.

فیروزی تاکید کرد: ارتقای مهارت یک مولفه بسیار مهم برای قدرت ملی است، اقتصاد شکوفا یعنی قدرت بیشتر برای یک کشور و ارتقا مهارت آموزشی، تولیدکننده این مولفه قدرت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار