تشکیل کارگروه تولید محتوا در حوزه معاونت پرورشی منطقه 17

تهران (پانا)- کارگروه تولید محتوای حوزه پرورشی با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، مدیران کانون های فرهنگی تربیتی ابوذر و میثم و کارشناس فرهنگی هنری و کارشناسان کانون های فرهنگی تربیتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروه تولید محتوا در حوزه معاونت پرورشی منطقه 17

طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17 گفت: با عنایت به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم توجه به اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان، ادامه حرکت خودجوش تولید محتوای آموزشی و پرورشی منطقه به صورت هدفمند، برای رسیدن به اهداف چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت در طی سال تحصیلی آتی دنبال می شود. کانون‌های فرهنگی تربیتی ابوذر و میثم به عنوان دو قطب توانمند تولید محتوای حوزه پرورشی در منطقه ۱۷، مسئولیت تهیه بانک محتواهای پرورشی را برعهده دارند. در این راستا ضروری است ضمن هم‌فکری و هم‌کاری، مدیران دو کانون با تقسیم کار، تهیه محتوا های کیفی را مدیریت کنند.

پور محمود در ادامه گفت: ضمن توجه به افزایش کیفیت محتوای تولید شده، باید بایگانی و ذخیره سازی موضوعی محتواها صورت گیرد تا در صورت لزوم در اختیار مدارس جهت بهره برداری در فعالیت های دانش‌آموزی قرار بگیرد.

وی افزود: تلاش شود در شرایط کنونی محتوای مناسب طراحی و تولید شود و به موقع به دست گروه هدف برسد.

پورمحمود گفت: با عنایت به معنویات مقام معظم رهبری پیرامون جلوگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی، وظیفه همه ما این است که فضای مجازی را برای فرزندان امن ساخته و از آسیب‌ها بکاهیم. به ویژه در این ایام که دانش‌آموزان ما به علت وجود قرنطینه خانگی بیشتر در معرض تهدید می باشد چرا که فضای مجازی مدیریت نشود، می تواند بسیار پرخطرتر از فضای بیرون خانه باشد.

وی گفت: در جهت آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی چه به صورت مجازی یا نیمه حضوری باید برنامه‌های عملیاتی توانمندسازی معاونین پرورشی و مربیان تربیتی در طی سال تحصیلی آینده را مد نظر داشته باشیم. با وجود تجربه ماه‌های پایانی سال تحصیلی قبل، نقاط ضعف و قوت برنامه های مجازی باید آسیب شناسی شود و در این راستا به دنبال کارهای خلاقانه و نو در تولید محتواهای مختلف باشیم. تأمین محتوای مورد نیاز استاندارد معاونین پرورشی و مربیان تربیتی در سال آتی می‌تواند به صورت مجازی تدوین شود. به گونه ای که فعال تر از قبل در کنار بحث آموزش، امور تربیتی مدارس نیز انجام وظیفه کنند. وی افزود: دانش آموزان و همکاران فرهنگی هنرمند منطقه ۱۷ دارای ظرفیت های بالقوه بالایی در تولید محتوای خلاقانه هستند که لازم است از این ظرفیت های موجود به نحو احسن در تولید محتوا استفاده شود و این خود نشانه خودکفایی منطقه در زمینه مدرسین تولیدات محتوایی خود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار