ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ستاد ثبت نام منطقه ۱۷

تهران (پانا)- طاهره پورمحمود، سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، گفت با هدف ایجاد شور و نشاط و انگیزه مطالعه کتاب، در بین دانش آموزان ابتدایی مراجعه کننده به ستاد ثبت نام منطقه، اهدای کتاب های متناسب با سن دانش آموزان انجام شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ستاد ثبت نام منطقه ۱۷

طاهره پورمحمود گفت: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه جامعه و دانش آموزان از فرصت‌های مختلف برای ایجاد رغبت و انگیزه مطالعه کتاب‌های غیردرسی برای آنها باید استفاده کرد. حال که دانش آموزانی به همراه والدینشان بر اساس شرایط پیش آمده در ستادهای ثبت نام و سنجش حاضر شده‌اند با اهدای کتاب می‌توان لحظاتی آنها را به دنیای خیال انگیز داستان‌ها برد.

وی افزود: دانش‌آموزان ما علاوه بر کتاب‌های درسی باید مطالعه غیر درسی از کتب داستانی و علمی را برای بالا بردن سطح ذخیره ذهنی واژگان خود همواره مد نظر داشته باشند. چرا که بعد از فراغت از تحصیل از تمام دانسته هایشان همین ذخیره ذهنی الفاظ و واژگان می‌تواند راهگشای روابط اجتماعی موفق آنها شود. تجربه ثابت کرده قدرت بیان دانش‌آموزانی که مطالعه کتاب‌های غیردرسی دارند، فراتر از دانش آموختگانی است که فقط کتاب های درسی را مطالعه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار