امضای تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌با شرکت صنایع آموزشی ایران

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدیر عامل شرکت صنایع آموزشی تفاهم نامه همکاری در زمینه تولید محصولات آموزشی، ورزشی، کمک آموزشی و توانبخشی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۰۶۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی ‌با شرکت صنایع آموزشی ایران

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در این نشست با بیان اینکه توسعه و پیشرفت امتداد حواس انسان‌هاست گفت: برخی مواقع نقایص باعث می‌شود یکی از حواس امتداد نیابد و نظام تعلیم و تربیت باید جانشین و پر کننده نقایص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شود. مناسب سازی درابعاد مختلف یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش استثنایی است که در حال پیگیری و انجام است.

معاون وزیر با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش‌آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است. یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین ۸۴ هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین استو

وی بیان کرد: خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی یکی از شرکت‌های خوب در زمینه تولید تجهیزات آموزشی است که با سرمایه معلمان شکل گرفته شده است بیان کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته شده برخی از تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری متخصصین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شرکت صنایع آموزشی ایران ساخته خواهد شد.

وی افزود: نگاه شرکت صنایع آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و آموزش و پرورش استثنایی در قالب مسئولیت اجتماعی بسیار ارزنده است. در سال جاری ۶۴ مدرسه پذیرا و ویژه استثنایی مناسب سازی خواهد شد و مناسب سازی تجهیزات نیازمند مشارکت شرکت‌های فعال در این زمینه بویژه شرکت صنایع آموزشی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تامین تجهیزات پایگاه‌های آموزش مجازی، تجهیزات پایگاه‌های طرح سنجش، تجهیزات مورد نیاز آموزش‌های مجازی از جمله موارد مشترک همکاری آموزش و پرورش استثنایی با شرکت صنایع آموزشی خواهد بود.

حسینی با اشاره به طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها افزود: فروش محصولات تولید شده در هنرستان‌های آموزش و پرورش استثنایی از طریق شرکت صنایع آموزشی یکی دیگر از زمینه همکاری مشترک است. ایجاد پارک بازی و بازدید دانش‌آموزی از شرکت صنایع آموزشی می‌تواند زمینه آشنایی دانش‌آموزان با محصولات این شرکت را فراهم کند.

در این نشست مقرر شد همایشی علمی در زمینه آموزش کودکان با نیاز های ویژه با همکاری آموزش و پرورش استثنایی و شرکت صنایع آموزشی ایران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار