صالحی‌نیا مطرح كرد:

حمایت از تولیدات صنعتی در قالب محدودیت كالاهای نهایی و تولیدات دارای ارزش افزوده بالا

خبرگزاری پانا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با گروه‌بندی كالایی برای واردات در سال گذشته برخی از صنایع اذعان كردند كه با این سیاست توانستند ظرفیت تولید خود را افزایش داده و نه تنها به سوددهی برسند، بلكه انگیزه‌ای برای صادرات كالاهای خود داشته باشند.

کد مطلب: ۱۰۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ محسن صالحی‌نیا در خصوص برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت،با توجه به محدودیتهای موجود در تامین ارز واردات و با هدف كاهش واردات كالاهای ساخته شده، اظهار كرد: سال گذشته گروه‌بندی كالایی برای واردات در كشور صورت گرفت و ثبت سفارش گروه ۱۰ كه در آن كالاهای ساخته شده نهایی كه برخی از آنها غیرضروری است و برخی دیگر توان بالایی در داخل كشور برای تولید داشتند، محدود گردید.
وی با بیان این‌كه این امر به كاهش واردات كالاهای ساخته شده و رونق تولید در این گونه تولیدات انجامید، افزود: صنایعی همچون لوازم خانگی، نساجی و صنعت كفش از این دست صنایع بودند. از سوی دیگر، در چارچوب سیاست‌های جدید تجاری، صادرات برخی كالاها محدود یا منوط به پرداخت عوارض شد.
معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان كرد: ویژگی این‌گونه محصولات، ماده اولیه بودن آنها برای جمع زیادی از صنایع پایین دستی بود. وی تصریح كرد: این اقدام باعث شد، این گونه محصولات وارد چرخه تولید شده و شاهد رونق صنایع پایین دستی باشیم كه دستاورد آن، كالاهای ساخته شده با ارزش افزوده بیشتر باشد.
صالحی‌نیا از آمادگی این وزارتخانه برای قرار دادن برخی دیگر از رشته‌های صنعتی در گروه خبر داد و افزود: هم‌‌اكنون وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد در صورت ضرورت و توجیه پذیری لازم،چنانچه یك تشكل صنعتی در رشته‌ای خاص، به تولید كیفی به اندازه كافی و با قیمت مناسب و در حد اشباع بازار تضمین دهد، اقدامات لازم را معمول نماید.
وی ادامه داد: همچنین اگر مواد خامی در كشور متقاضی زیادی داشته باشد و تامین آن برای داخلی با محدودیت روبرو باشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ، مدیریت لازم برای صادرات آن مواد را اعمال خواهد نمود تا حداكثر ارزش افزوده میسر گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار