مدیر سازمان دانشآموزی استان سمنان:
خلوت کردن میز کار مدارس با نقشپذیری دانشآموز باید هنر سازمان در مناطق باشد
سمنان(پانا) - مدیر سازمان دانشآموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که برنامههای سازمان دانشآموزی نردبانی به سمت قلههای امید، ایمان، هویتبخشی، خردورزی، خودمراقبتی و نشاط است، افزود: خلوت کردن میز کار مدارس با نقشپذیری و مسئولیتپذیری دانشآموز باید هنر سازمان در مناطق باشد.
محمداحسان شفیعی در نشست تخصصی با معاونین پرورشی شهرستانها و مناطق استان سمنان بااشاره به اینکه در سازمان دانشآموزی شهرستانها و مناطق باید بتوانیم برنامههای مفید، شیک، کاربردی، بانشاط و اثربخش را در مسیر مسئولیت دادن به دانشآموز در کف مدارس انجام دهیم، افزود: معتقدم خلوت کردن میز کار مدیر و کادر مدارس و چابکسازی واقعی و اثربخشی از درون اینگونه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: خلوت کردن و کم کردن میز کار مدیران و کادر مدارس از طرحها و مکاتبات دست و پاگیر و آوردن خود دانشآموزان به میدان و نقش دادن به آنها میتواند حس خوب مفید و موثر بودن را به فضای مدرسه تزریق کند و این بایسته و شایسته و زیباست که هنر سازمان دانشآموزی در شهرستانها و مناطق باشد.
مدیر سازمان دانشآموزی استان سمنان و دبیر شورای برنامهریزی این سازمان با تقدیر از مدیرکل به عنوان رئیس شورای برنامهریزی سازمان از مصوبات اخیر این شورا در مسیر نیروسازی و تربیت مربی تشکیلاتی که عنصر اصلی تربیت ، هدایت و اجرای برنامههای تشکیلاتی است یاد کرد و گفت: به همت و نگاه ویژه ایشان انشاالله هم در حوزه مربیان پیشتازان و هم خبرگزاری پانا اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.
شفیعی در ادامه مطالب فوق افزود: پایه همه این اقدامات از شهرستانها و مناطق با جذب و سازماندهی در دل مدارس نشات میگیرد و بدون همکاری شما بزرگواران بیثمر خواهد بود.
وی به یکی از بیانات مقام معظم رهبری در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ اشاره کرده که می فرماید: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانشآموز، از آمدن به مدرسه، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد، مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویّت بکند، در اینجا که هویت ملّی و احساس اعتمادبهنفس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود.
مدیر سازمان دانشآموزی استان سمنان در پایان گفت: هر کدام از ما انشاالله به سهم و نوبه خود این شکاف و خلا مهم را در جای خود مرتفع کنیم و این مهم را توسعه و ترویج دهیم.
ارسال دیدگاه