معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحالوبختیاری:
رویکرد دولت مبتنی بر ظرفیت اجتماعی برای تضمین آینده کشور/توسعه عدالت آموزشی با مشارکت عملی مردم محقق میشود
شهرکرد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحالوبختیاری، در جشنواره خیرین مدرسهساز استان، رویکرد بنیادین دولت سیزدهم در اداره امور کشور را تشریح کرد و تأکید نمود که تحقق توسعه عدالت آموزشی صرفاً در سایه مشارکت عملی و همافزایی فعالانه تمام ارکان جامعه با نهادهای دولتی ممکن خواهد بود.
عبدالعلی ارژنگ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحالوبختیاری در حاشیه بیستوهفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان چهارمحالوبختیاری، به تشریح مبانی فکری دولت در مواجهه با مسائل زیرساختی کشور پرداخت و تأکید کرد: تعهدات مربوط به توسعه عدالت آموزشی صرفاً از طریق فرمایشات اداری محقق نخواهد شد، بلکه نیازمند اجرای عملی و بسیج کامل سرمایههای اجتماعی است.
معاون استاندار با اشاره به نگاه کلان دولت، بیان کرد: رئیس محترم جمهور بر این باور بنیادین استوارند که حل پیچیدهترین مسائل اساسی کشور، در گرو فعالسازی و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای بیبدیل مردم است؛ این رویکرد مشارکتی، که در ابعاد خرد و کلان خود را نشان داده است، از طریق سازوکارهایی مانند مدیریت محلهمحور به عنوان مصداقی از سیاستهای عملی دولت برای دستیابی به توسعه پایدار مبتنی بر توان محلی، نمود عینی یافته است.
ارژنگ، حوزه آموزش و پرورش را به عنوان یکی از شاخصترین جلوههای این نگاه راهبردی معرفی کرد و افزود: مقام عالی ریاست جمهوری همواره از مدرسهسازی به عنوان زیرساخت بنیادین پیشرفت بلندمدت کشور یاد کردهاند؛ در تمامی سفرهای استانی و جلسات کارشناسی، تأکید مکرر بر لزوم یک همافزایی فراگیر بین تمامی ظرفیتهای اجرایی دولت و جامعه مدنی برای ارتقاء سطح آموزش و پرورش مشهود بوده و این امر در اولویتهای اصلی برنامههای توسعهای کشور قرار دارد.
وی با تقدیر از نقش غیرقابل جایگزین خیرین، تصریح کرد: خیرین نیکوکار، چه بهصورت اشخاص حقیقی و چه در قالب نهادهای حقوقی، با تجلی عشق و ایمان راسخ خود، مسیری سرنوشتساز را در امر مدرسهسازی پیمودهاند. در حال حاضر، افتخار استان این است که ۴۱۱ نفر از خیرین مدرسهساز و مدرسهیار، در پروژههای عمرانی آموزشی در سطوح ملی، استانی و حتی بینالمللی، به صورت فعالانه مشارکت داشتهاند.
معاون استاندار در ادامه به جنبههای عمیقتر این عمل خداپسندانه پرداخت و گفت: مدرسهسازی، ساخت بتن و آجر نیست؛ بلکه تعمیر و ساخت آیندهای روشنتر و امیدآفرینی برای نسلهای بعد است؛ مدارس، ستونهای استوار پیشرفت آتی و از اساسیترین اجزای سرمایه انسانی یک ملت محسوب میشوند. به همین دلیل، معاملهای که خیرین در این مسیر با خداوند متعال انجام میدهند، یک قرارداد الهی است که ارزش آن از هرگونه سنجش مادی فراتر رفته و رضایت ابدی را در پی خواهد داشت.
ارژنگ در پایان، بر ضرورت نهادینهسازی فرهنگ مشارکت تأکید کرد و عنوان نمود: برای تقویت این حرکت مردمی، طرحهایی نظیر «پویش بساز مدرسه» و نهضت گسترده توسعه عدالت آموزشی در سطح کشور در حال اجراست و با اعلام خبر مهمی، تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای آموزش و پرورش استان، شخص استاندار و تمامی مدیران ارشد اجرایی استان،به این پویش پیوستهاند تا اطمینان حاصل شود که تعهدات مربوط به اجرای عملی عدالت آموزشی، بدون وقفه و با بالاترین سطح همکاری دولتی و مردمی به سرانجام برسد و افق روشنی برای آینده دانشآموزان رقم بخورد.
ارسال دیدگاه