اختصاصی/

پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش احیاء شد

برنامه‌ریزی برای آموزش هوش مصنوعی به ‌۴۰۰ هزار دانش‌آموز‌ دوره اول متوسطه

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار وزارت آموزش و پرورش‌ خبر داد. این پست در اواخر دولت قبل حذف شده بود.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش احیاء شد

محمدمهدی کاظمی در گفت‌وگو با پانا از احیای پست «رئیس اداره دوره اول متوسطه» در ساختار آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: «‌دوره متوسطه اول یکی از دوره‌های مهم در نظام آموزشی است. به دلیل اینکه حد وسط بین دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه است. از طرفی این دوره، دوره هویت‌یابی است؛ دوره‌ای است که زمینه شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و زمینه هدایت تحصیلی است.»

وی ادامه داد:‌ «اواخر دولت قبل متاسفانه اداره دوره متوسطه اول در ساختار وزارت آموزش‌و‌پرورش و ساختار استان‌ها حذف شد اما با پیگیری‌هایی که از زمان استقرار دولت سیزدهم انجام شد؛ خوشبختانه در اسفندماه سال گذشته در شورای راهبری وزارت آموزش و پرورش این موضوع تایید ‌و پُست رئیس اداره دوره اول متوسطه در استان‌ها احیاء ‌و از طریق معاونت توسعه و برنامه‌ریزی به استان‌ها ابلاغ شد تا این ساختار به‌صورت ساختار مجزا به امورات این دوره بپردازد.»

 3 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز با اقدام دولت قبل، متولی خاص و ویژه نداشتند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «‌این دوره جزو یکی از مهمترین دوره‌های ماست و باید به آن توجه ویژه‌ای می‌شد. 3 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در این دوره تحصیل می‌کنند که متولی خاص و ویژه نداشتند. الحمدالله این اتفاق  افتاد و در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که باید در این دوره برگزار شود، زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است. به همین منظور برنامه‌نویسی و کدنویسی آموزش داده خواهد شد و این اتفاق مهم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد افتاد.» 

کاظمی با بیان اینکه این اتفاق مهم با مشارکت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هم‌اکنون در تمام استان‌های کشور آغاز شده است، گفت: «‌این برنامه شروع شده است تا آموزش کدنویسی به همه معلمان دوره اول متوسطه با اولویت دبیران ریاضی، علوم تجربی و کار و فناوری اتفاق بیافتد و این زمینه آموزش را برای دانش‌آموزان فراهم کند.»

وی تاکید کرد: «‌پیش‌بینی کرده‌ایم که حداقل 400 هزار دانش‌آموز را در دوره اول متوسطه تحت پوشش آموزش کدنویسی که زمینه‌سازی برای هوش مصنوعی است ‌بتوانیم داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار