پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران تا پایان خرداد ادامه دارد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن از ۱۰ اسفند سال گذشته به ایثارگران آغاز شده و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران تا پایان خرداد ادامه دارد

به گزارش ایرنا، میثم اروز درباره علت تاخیر در ارائه تسهیلات ساخت و خرید مسکن به ایثارگران اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ تسهیلات مسکن برای ایثارگران پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، این موضوع عملیاتی و اجرایی شد اما دلیل تاخیر سازمان برنامه و بودجه در ارائه تضمین پرداخت مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار از سوی این سازمان پرداخت تسهیلات به ایثارگران با کمی تاخیر مواجه شد.

وی افزود: تضمین نامه مورد نظر از سوی سازمان برنامه و بودجه ۲۱ بهمن سال گذشته به بانک های عامل ارائه و پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن از ۱۰ اسفند به متقاضیان آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.

اروز خاطرنشان کرد: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به سایت «ایثار من» ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بهره تسهیلات خرید و ساخت مسکن ۲۳ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله است اما این تسهیلات برای ایثارگران با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است و ۱۹ درصد مابه التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس تصویب هیات وزیران نرخ تسهیلات خرید یا ساخت مسکن برای ایثارگران در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار