با شعار خیرین مدرسه‌ساز، پیشران ایران قوی؛

چراغ بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها در خراسان جنوبی روشن شد

جعفری: ۱۲ درصد مدارس تحویلی سال ۱۴۰۲ تمام خیری است

تهران (پانا) - رویداد بزرگ بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌های کشور در بیرجند با تقدیر از ۳۸ خیر برگزیده مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
چراغ بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها در خراسان جنوبی روشن شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی با حضور مسئولین استانی و کشوری و جمعی از خیرین و مدرسه ساز در شهر بیرجند برگزار شد.

12 درصد مدارس تحویلی سال 1402 تمام خیری است

محمدرضا جعفری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این جشنواره با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار مدرسه در کشور احداث شده است، گفت: در این زمینه 13 هزار و 200 کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل شد که از این تعداد 12 درصد آن به طور 100 درصد توسط خیرین و 50 درصد آن به صورت مشارکتی احداث شده است.

وی با تأکید بر نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و توسعه کشور، خیرین مدرسه‌ساز را مشعل‌داران علم و تربیت و از بین برندگان جهل و بی‌سوادی در کشور دانست.

به کارگیری ظرفیت خیرین در همه ابعاد آموزش و پرورش

کیقباد شهرکی، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل حراست سازمان نوسازی کشور نیز در سخنرانی خود با بیان اینکه همراهی و همیاری در کشور ریشه چند صد ساله دارد، گفت: مردم و خیرین با غم‌خواری و دلسوزی مشکلات را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ورود خیرین فقط به ساخت و تجهیز مدارس نباید محدود شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت و توان خیرین برای شکوفایی نونهالان و ارتقای علمی مدارس نیز استفاده کرد.

مدیرکل حراست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: از تمامی ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود در حالی که همه مردم ایران روحیه خیری دارند لذا انتظار داریم در مجامع مختلف خیرین راه‌های مختلف را شکافته تا با برنامه‌ریزی مناسب به جایگاهی که باید برسیم.

مشارکت خیرین در مدرسه سازی کمک به آینده کشور است

حامد رخسارپور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز با احداث فضاهای آموزشی مسیر کمک به آینده این کشور را برگزیده اند و وظیفه ما تجلیل و تکریم آنهاست.

وی با اشاره به وسعت و پراکندگی استان و کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و 65 درصد مدارس استان فقط 32 درصد دانش‌آموز را پوشش می‌دهد که امیدواریم با کمک خیرین، مشکل فضا و مکان آموزشی در سال‌های آتی مرتفع شود.

به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و خیری در مدرسه سازی

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به سابقه علمی و فرهنگی استان و وجود علما و و ظرفیت های معنوی، گفت: مردم این استان انقلابی و بصیر با قدرت تحلیل بالا در همه مناسبت‌ها نقش خود را ایفا می‌کنند و در حوزه مدرسه سازی نیز با همراهی مردم و استفاده از این ظرفیت ها کمبود فضاهای آموزشی خراسان جنوبی برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر نیاز استان به توجه ویژه دولت و خیرین، اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ پهناوری و پراکندگی جمعیت و کمبود فضای آموزشی، نیاز به کمک بیشتری دارد که امیدوارم اعتبارات دولتی و مشارکتی افزایش یابد و شاهد مشارکت گسترده تر خیران عزیز باشیم.

شنیدنی‌های جشنواره 26 خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی

در ادامه مراسم از 38 خیر مدرسه‌ساز استان، که 320 میلیارد تومان در سال گذشته تعهد کرده بودند و بیش از 70 درصد آن را تحقق بخشیدند، تجلیل شد.

در حاشیه بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی از کتاب خاطرات و تمبر یادبود خیر نیک اندیش «دکتر داریوش گنجی» رونمایی شد.

تعهد خیر نیکوکار مدرسه ساز «حسن نعمتی» به منظور احداث یک باب مدرسه شش کلاسه در شهرستان فردوس از دیگر جلوه های این مراسم بود.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان به همراه برپایی سیاه چادرهای عشایری و برنامه‌های فرهنگی در حاشیه مراسم نیز مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار