قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور:
نسل امروز آماده کنشگریست و این یک فرصت طلایی است/ مجلس دانشآموزی باید فراتر از مطالبهگری عمل کند
تبریز (پانا) - قائممقام معاون وزیر در سازمان دانشآموزی کشور گفت: هویت نوجوانان باید تغییر کند و نسل جدید خبرنگاران دانشآموزی باید مطمئن باشند که خبرنگاری آینده شغلی آنهاست، نه صرفاً فعالیتی در دوران مدرسه.

علی فلاحتکار در جمع خبرنگاران خبرگزاری پانا و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس دانشآموزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تحول در نگاه دانشآموزان به نقش رسانهای خود، اظهار کرد: من در دوره سهروزه مسئله محور خبرنگاری دیدم بچهای که خودش را ناتوان میبیند، همان نگاه ناتوانی را به بقیه هم منتقل میکند. در حالی که همین نوجوانها با گوشی سادهشان روایتهایی را منتشر میکنند و توزیع گسترده دارند. باید مطمئن شوید کاری که میکنید آینده شماست.
وی با اشاره به پایین آمدن سن مدنیتپذیری در جامعه، افزود: نرخ پیشرانی در جامعه ما پایین آمده و این یک تهدید است، اما همزمان یک فرصت تاریخی است که تنها در دوران جنگ تحمیلی مشابه آن را داشتیم. امروز نسلی داریم که آماده کنشگری است و این یک فرصت طلایی است.
فلاحتکار با بیان اینکه نوجوانان میتوانند «انسان رسانه» شوند، گفت: یقین دارم که انسان رسانهها در حال تربیت شدن هستند؛ بدون اینکه به پانا وابسته باشند، امکان درآمدزایی هم دارند.
فلاحتکار با انتقاد از نقش کمرنگ مجلس دانشآموزی در سیاستگذاری کشور تصریح کرد: کشور احساس نمیکند که مجلس دانشآموزی در حل مسائل جاری نقش دارد. این مجلس باید فراتر از مطالبهگری عمل کند و تبدیل شود به دستگاه ساماندهی شوراهای دانشآموزی در مدارس.
وی با اشاره به رسالت متفاوت خبرگزاری پانا، خاطرنشان کرد: پانا نباید مثل بقیه خبرگزاریها باشد؛ باید مزیتهای خودش را بشناسد. خبرنگار پانا باید تفاوت زیادی با دانشآموزی که فقط درس میخواند داشته باشد.
قائممقام سازمان دانشآموزی کشور در ادامه خطاب به خبرنگاران نوجوان گفت: پیرهن ندوخته دنبال میکروفون نروید! باید چشماندازتان را بدانید. حتماً من به عنوان مسئول وظیفه دارم مسیر را برای شما روشن کنم. نسلی که امروز در برازجان یا دشتستان روایت میکند، میتواند قواره خبرنگاری در ایران را عوض کند.
او تأکید کرد: باید تکمیل شوید؛ به فکر آخرت هم باشید، نه فقط امروز. ما در نیمه دوم بازی هستیم و باید خوب توپ بزنیم.
ارسال دیدگاه