مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان یکی از معیارهای بسط عدالت آموزشی است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سال تحصیلی 99-98، گفت: اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان یکی از معیارهای بسط عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۹۱۸۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان یکی از معیارهای بسط عدالت آموزشی است

جلسه ستاد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با حضور مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان، در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه یزدان‌پناه ضمن تشریح اهمیت و ضرورت برنامه مذکور، توصیه‌های لازم جهت اجرای هرچه بهتر برنامه سنجش سلامت جسمانی را بیان کرد و اجرای دقیق این برنامه را گامی مهم در جهت پوشش‌دهی و جایدهی مناسب دانش‌آموزان منطبق با راهکارها و معیارهای بسط عدالت آموزشی دانست.

رییس ستاد سنجش استان همچنین خواستار همکاری هرچه بیشتر سایر نهادهای همکار در اجرای این برنامه شد و از اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خواست، نقاط قوت و ضعف برنامه در سال قبل را احصا و تمام توان و امکانات را برای اجرای بهینه این برنامه به کار گیرند.

در ادامه‌ی این جلسه، فرزاد سهیلی، رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گزارشی از انجام برنامه سنجش سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سنجش سال 97 حدود 30000 نوآموز مورد غربالگری قرار گرفت و راهی مدارس عادی و مراکز آموزش استثنایی شدند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد امسال نیز همین تعداد نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان در 34 پایگاه اولیه ثابت و سیار سنجش سلامت جسمانی در سراسر استان و در بخش‌های بینایی، شنوایی، بهداشت و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و غربالگری قرار گیرند.

در پایان این نشست تصمیماتی توسط اعضا به شرح ذیر اتخاذ شد:

- ایجاد تمهیدات لازم در جهت اجرای برنامه در تمام مناطق شهری، روستایی و عشایری استان با ایجاد پایگاه‌های ثابت و سیار به منظور پوشش کامل و حداکثری تمامی نوآموزان بدود ورود به دبستان و پیش‌دبستان، با تلاش و همکاری و هم‌افزایی اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی.

- پایگاه‌های سنجش استان از پنجم تیرماه 98 شروع به کار کرده و خانواده‌ها می‌توانند پس از ثبت نام در مدارس مورد نظر خود از طریق مدیران مدارس در سامانه سنجش اقدام به نوبت‌گیری و در تاریخ مقرر به پایگاه مربوطه جهت انجام سنجش فرزندان خود مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار