عمل پیوند کلیه برای اولین بار در اردبیل انجام شد

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اولین عمل پیوند کلیه در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۸۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
عمل پیوند کلیه برای اولین بار در اردبیل انجام شد

قدرت اخوان اکبری درجریان بازدید از مرکز پیوند کلیه و عیادت از اولین بیماران پیوندی این استان اظهار کرد: امروز یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان و نیز دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محقق شد و ما توانستیم عمل پیوند کلیه را برای اولین بار در استان انجام دهیم.

او با اشاره به اجرای این عمل طی روز پنجشنبه دوم خرداد ماه سال‌جاری تصریح کرد: سه روز پیش با حضور سیم‌فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اولین عمل پیوند کلیه استان با موفقیت در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی سه روز گذشته حال عمومی بیماران مساعد بوده که نشان می‌دهد عمل پیوند با موفقیت بالا انجام شده ضمن اینکه مراقبت‌های ویژه بعد از عمل نیز در ICU بخش پیوند کلیه از سوی کادر متخصص در حال انجام است و این بیماران در روزهای آینده مرخص می‌شوند.

اخوان اکبری با اشاره به روند راه‌اندازی بخش کلیه در بیمارستان امام خمینی‌(ره) اردبیل یادآور شد: این بخش با حمایت‌های صورت گرفته در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی و اتاق عمل ویژه پیوند کلیه و بخش ICU پیوند آماده و تجهیزات مورد نیاز تامین و نصب شد تا امروز بتوانیم خدمات نوینی را به بیماران نیازمند استان ارائه بدهیم.

او با اشاره به اهمیت ایجاد این بخش برای اولین بار در استان، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در اردبیل، آمار بیماران دیالیزی در استان کاهش یافته و از تحمیل هزینه‌های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان‌های دیگر و درد و رنج این بیماران و خانواده‌های آن‌ها جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از افتتاح رسمی بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: این بخش طی روزهای آینده با حضور مقامات وزارت بهداشت و درمان و مسؤولان استانی به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار