انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با برخورداری از تجهیزات مجهز پزشکی و کادر درمانی آموزش دیده آمادگی دارد تا آخر امسال عمل پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی را نیز انجام دهد.

کد مطلب: ۹۴۴۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انجام عمل پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل

قدرت اخوان‌اکبری در حاشیه انجام ششمین عمل موفقیت‌آمیز پیوند کلیه در اردبیل اظهار کرد: بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل با برخورداری از تجهیزات مجهز پزشکی و کادر درمانی آموزش دیده آمادگی دارد تا آخر امسال عمل پیوند کلیه از بیماران مرگ مغزی را نیز انجام دهد.

او افزود: انجام عمل پیوند کلیه در این اردبیل یکی از آرزوهای دیرینه مردم و پزشکان بود و امسال این امر با همت مسؤولان و متخصصان نفرولوژی، اورولوژی و فوق تخصص کلیه با انجام عمل جراحی پیوند کلیه تحت نظر دکتر سیم‌فروش در خردادماه امسال تحقق یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی بخش پیوند کلیه موفقیت بزرگی در حوزه درمانی است و عملیات اجرایی ساختمان بخش پیوند کلیه بیمارستان امام اردبیل در بهمن ماه ۹۷ به اتمام رسید و از اسفندماه سال ۹۷ تجهیزات پزشکی این مرکز مستقر و در نهایت اولین عمل جراحی پیوند کلیه در این بخش صورت گرفت.

اخوان اکبری ادامه داد: این بخش ۲۰۰ مترمربع مساحت داشته و بروزترین تجهیزات پزشکی در آن به‌کار گرفته شده است و استان اردبیل هم‌اکنون ۵۰۶ بیمار دیالیزی دارد و طبق پروتکل‌های جهانی ۵۰ درصد این بیماران باید پیوند کلیه انجام دهند.

او بیان کرد: با راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در اردبیل، آمار بیماران دیالیزی در استان کاهش و از تحمیل هزینه‌های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان‌های دیگر و درد و رنج این بیماران و خانواده‌های آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به وجود ۱۰۲ تخت دیالیزی و ۹۵ دستگاه دیالیز در استان اشاره کرد و گفت: جهت ارائه خدمات درمانی بیشتر به افراد دیالیزی بخش خصوصی نیز در استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار