معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان :

جشنواره تجارب برتر تربیتی بستری برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت

اهواز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری هشتمین جشنواره دو سالانه تجارب برتر تربیتی در خوزستان خبر داد و افزود: برگزاری جشنواره تجارب برتر تربیتی زمینه اعتلای شاخص های تربیتی در نظام تعلیم و تربیت را فراهم می کند.

کد مطلب: ۸۷۵۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تجارب برتر تربیتی بستری برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت

مهدی رفیعی دهکردی اظهار کرد: جشنواره تجارب برتر تربیتی در راستای سند تحول بنیادین و چشم انداز بیست ساله آموزش و پرورش به منظور توسعه تفکر پژوهشی در بین مدیران ، معلمان ، معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: تجربه و ابتکار تربیتی عوامل اجرایی مدارس در فرآیند آموزشی و پرورشی دانش آموزان نقش مهمی دارد.رفیعی دهکردی خاطر نشان کرد: ابتکار تربیتی معلمان در محیط کلاس و مدرسه سبب ارتقای شخصیتی دانش آموزان خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان، گفت: نظام آموزش و پرورش برای بهبود و اعتلای نظام تربیتی به جشنواره تجارب برتر تربیتی روی آورده است.

وی توضیح داد: تجارب برتر تربیتی این نکته را یادآور می شود که برای ارتقای شخصیتی دانش آموزان باید عوامل مختلفی مانند مدیران ، معلمان ، معاونین و سایر عوامل آموزشی دست به دست هم داده و با هم همکاری کنند.

رفیعی دهکردی با بیان اینکه مستند سازی و دستیابی به اندوخته های تجربی همکاران آموزشی و پرورشی مهمترین هدف جشنواره تجارب برتر تربیتی است، تصریح کرد: شناسایی ومعرفی استعدادهای فهیم حوزه پرورشی وفرهنگی، ارتقای کیفیت خدمات تربیتی، تولید آثار و تدوین تجارب برتر تربیتی ، پرورشی و فرهنگی و بهره گیری از تجارب برتر تربیتی در مدارس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه زمان ارسال آثار همکاران فرهنگی از واحدهای آموزشی به ادارات نواحی و مناطق استان تا پایان فروردین ماه 98 است، خاطر نشان کرد: داوری آثار و معرفی نفرات برتر به دبیرخانه استانی جشنواره تا پایان مرداد ماه 98 انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اداره امور تربیتی معاونت پرورشی آموزش و پرورش خوزستان پس از بررسی و داوری آثار برتر، آن ها را تا پایان آذر 98 به دبیرخانه کشوری جشنواره معرفی خواهد کرد.

رفیعی دهکردی در پایان با اظهار اینکه دبیرخانه کشوری جشنواره تجارب برتر تربیتی در استان اردبیل قرار دارد، اظهار کرد: این دبیرخانه پس از داوری آثار برتر استان ها از نفرات برگزیده در هشتمین جشنواره تجارب برتر تربیتی که در تابستان سال 1399 برگزار خواهد شد، تقدیر می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار