همایش معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران در همایش معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی منطقه گفت : دسترسی آنی و لحظه‌ای جوامع بشری به انبوه اطلاعات ، به روز بودن دانش ، مهارت و تجربیات تک تک عوامل انسانی را می طلبد.

کد مطلب: ۸۷۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

دکتر ندیری در همایش معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی منطقه گفت : امروزه با توجه به شرایط جامعه انجام فعالیت و کار تربیتی ، بسیار حساس ، خطیر و ارزشمند است . بحث تربیت دانش آموزان آینده این کشور و به عبارتی بخشی از کار کرد نظام تعلیم و تربیت به دست شما همکاران ارجمند رقم خورده است . یقینا شکل گیری تفکر و اندیشه ارزشمند در چارچوب باورهای ارزشی ، دینی و اعتقادی ما توسط شما عملیاتی و اجرایی می شود و انشاالله در این مسیر گامهای موثر و مستمری را شاهد باشیم .

وی با اشاره به اینکه گردش اطلاعات ، همه چیز را تحت تاثیر خودش قرار داده است اظهار داشت : لازمه ی اطلاعات انبوه و دسترسی آنی و لحظه ای جوامع بشری به این اطلاعات ، به روز بودن دانش ، مهارت و تجربیات تک تک عوامل انسانی را می طلبد. در مواجهه با دانش آموزان و برای تربیت نسل آینده کشور ، ضروریت دارد که نسبت به تسلط بر فراگیری ،یادگیری دانش و اطلاعات مرتبط با مسائل تربیتی در بخش دانش آموزی بیش از گذشته تلاش نماییم.

مدیر منطقه موفقیت دانش آموزان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری را مدیون تلاش و زحمات همکاران دانست و افزود : امسال منطقه با سه رویکرد برنامه محوری ، فرایند محوری و نتیجه محوری کارهای خودش را دنبال خواهد کرد.در بحث برنامه محوری هر حوزه متناسب با وضع موجود به شناسایی و یک شناخت درست و حقیقی از وضع موجود خودش می بایست برسد و بر اساس شناخت از وضع موجود نسبت به طراحی و هدف گذاری مناسب اقدام نماید و برای دستیابی به این نقطه هدف یا وضع مطلوب سعی نماید فرایند های مناسب و روش های مطلوب انجام کار را طراحی کند.فراینده های انجام کار کمک می کند ما به یک نتیجه مطلوب برسیم . بعضی از نتایج کمیت پذیر نیست و بیشتر جنبه کیفی دارد و برای بدست آوردن نتیجه کیفی زمان زیادی سپری می شود تا به نتایج کیفی برسیم بعنوان مثال تغییر رفتار دانش آموزان در زمینه های مختلف .

با عنایت به اینکه منطقه 5 شرایط خوبی در زمینه فعالیت های فرهنگی و تربیتی دارد لیکن ما نمی توانیم نقطه قبل را بعنوان نقطه ایده ال بپذیریم لذا هر کدام از مربیان و معاونین پرورشی سعی نمایند نسبت به وضع موجود ارتقا داشته و برای همین منظور هر مدرسه ای را با شرایط خودش ارزیابی خواهد شد و متناسب با تفاهم نامه ، آموزش وپرورش منطقه 5 با حوزه معاونت پرورشی اداره کل با مدارس تفاهم نامه انعقاد خواهد شد و مدارس برنامه هایی متناسب با تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار