همایش "علوم آزمایش و تجربه" توسط معاونت های آموزش ابتدایی قطب 5 شهر تهران

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت : آموزش علوم در دنیا به عنوان بخشی از آموزش عمومی شهروندان مورد توافق همگانی ست که می توان به وسیله آن مهارت تفکر را در دانش آموزان تقویت کرد.

کد مطلب: ۸۸۶۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش "علوم آزمایش و تجربه" توسط معاونت های آموزش ابتدایی قطب 5 شهر تهران

همایش علمی آموزشی با عنوان "علوم آزمایش و تجربه" با همکاری معاونت ابتدایی مناطق 16 ، 17 ، 18 و 19 (قطب 5 ) با حضور امانی تهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش ، دواری معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ، حنیف نیا مدیر منطقه 19 ، پالیزدار مدیر منطقه 16 ، حذرخانی رئیس گروه علوم دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش منطقه 19 برگزار گردید.

حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 شهر تهران گفت: امروزه قدرت یک کشور حاصل اندیشه ، فکر و خلاقیت انسانهاست و در قرن 21 شاهد انقلاب مفهومی هستیم. مبنای توسعه در کشورهای پیشرفته امروزی سرمایه انسانی می باشد؛ به عبارت دیگر در عصری که منابع محدود هستند خلاقیت نامحدود انسانها محور توسعه خواهد بود.

وی ادامه داد : علم با سرعتی وصف ناپذیر به سمت پیشرفت می رود و تغییرات جامعه جهانی می تواند باعث افول یا تعالی یک کشور شود.

می توان نتیجه گرفت با این تغییرات مدارس فردای ما با مدارس امروز متفاوت خواهد بود که با نگاه آینده پژوهانه در می یابیم اگر به استقبال آینده نرویم آینده ما را غافلگیر خواهد کرد.

دواری معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت : معاونت های ابتدایی مناطق در 5 قطب به صورت تخصصی در موضوعات پنجگانه فعالیت می نمایند که یکی از این موضوعات علوم ، ازمایش و تجربه می باشد. ایشان با اشاره به تاثیر گذاری فراهم آوردن شرایط و موقعیت تجربه و آزمایش برای دانش آموزان در کلاس درس ، مبحث عاملیت دانش آموزان در محیط یادگیری را یکی از مباحث مهم طراحی آموزشی برشمردند.

امانی تهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تدریس علوم در این همایش موضوعاتی را بیان کرد : آموزش علوم در دنیا به عنوان بخشی از آموزش عمومی شهروندان مورد توافق همگانی ست که می توان به وسیله آن مهارت تفکر را در دانش آموزان تقویت کرد.

زبان علمی فناورانه منشا ثروت ، تولید ، صنعت ، بهداشت ، رفاه و حفظ محیط زیست است و می تواند کشور را به توسعه برساند. همه ی کتاب های درسی بر مبنای تولید موقعیت های یادگیری موثر نوشته شده است اما نیازمند کار، توسط معلم و طراحی آموزشی است.

حذر خانی رئیس گروه علوم دفتر تالیف کتب درسی در رابطه با مشاهده کردن توسط دانش آموز به عنوان اولین و مهم ترین مهارت در آموزش علوم بیان داشت : اولین و مهمترین مهارت در آموزش علوم مشاهده کردن می باشد و باید دانش آموزان مشاهده گر خوب بشوند.

اگر طراحی آموزشی معلم قوی باشد ، آموزش او کاوشگری را در دانش آموز به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار