پایتخت‌ کتاب، می‌تواند سبب جذب سرمایه در بخش فرهنگی شود

کاشان ( پانا) - دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب گفت: پایتخت‌ کتاب،یک برند است که می‌تواند سبب جذب سرمایه نهادهای مختلف در بخش فرهنگی شود. طبق ساختار شیوه‌نامه مجموعه‌ای از نهادهای دولتی و خصوصی باید برای اجرای طرح‌های پایتخت کتاب با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

کد مطلب: ۸۷۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پایتخت‌ کتاب، می‌تواند سبب جذب سرمایه در بخش فرهنگی شود

به گزارش پاناکاشان، ابراهیم حیدری در نشست خبری هفته کتاب ایران در کاشان اظهار کرد: برای هر شهر پایتخت کتاب به صورت مستقیم حواله 60 میلیون کتاب اهدا می شود و همچنین 300 میلیون ریال نیز برای راه اندازی دبیرخانه پایتختی کتاب در اختیار آنان قرار می گیرد .
وی افزود: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران می تواند مزیت های مادی و معنوی مانند مشارکت، اعتبار و درآمد به ارمغان بیاورد، چنانکه برخی از پایتخت های کتاب توانستند با استفاده از فرصت، بین 100 میلیون تا چهار میلیارد ریال اعتبار جذب کنند .

وی تصریح کرد: برخی کتاب های ایرانی در کشورهای ایتالیا و آلمان فروش خوبی داشتند که علاوه بر امتیازهای مادی برای پدیدآورندگان ایرانی، مزیت های معنوی نیز به همراه دارد .

دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب تصریح کرد: بازار نشر ایران تنها با فضای داخلی کشور ارتباط دارد در صورتی که امکان ارتباط با خارج از کشور را داریم . مناطقی برای نشر اثرهای فارسی نویسندگان در برخی کشورهای همسایه رونق دارد که توسعه و رونق وضعیت چاپ کشور می تواند چنین خدماتی را در داخل ارائه دهد .
حیدری گفت: برای ارائه این خدمات البته مشکلات قانونی و اداری وجود دارد که برای یافتن راههای گشودن فضا جهت حضور نشر ایران به زبان های بین المللی باید برنامه ریزی کرد.

به گزارش پانا، آیین آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب ایران با شعار حال خوش خواندن با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان برگزار شد . نواختن زنگ دانایی در دبستان طالبیان مقدم، برگزیده سال جام باشگاههای کتابخوانی و اعلام برنامه های هفته کتاب از جمله برنامه های این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار