با دیپلماسی فرهنگی می توان با ملت ها گفت وگو کرد

کاشان ( پانا) - بیست و ششمین دوره هفته کتاب ایران از دبستان طالبیان مقدم کاشان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۷۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
با دیپلماسی فرهنگی می توان با ملت ها  گفت وگو کرد

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: با پشتوانه فرهنگ و اندیشه و با دیپلماسی فرهنگی از مسیر کتاب می توان با ملتها گفت و کو کرد.

به گزارش پانا کاشان، سید عباس صالحی در این پیام آورده است: معجزه آخرین پیامبر حضرت محمد(ص) کتابی است که برای تمامی بشریت نازل شد و نخست کلام آن ، امر به خواندن است و مفتحریم که در ایام ولادت پیامبر مهربانی آیین بیست و ششمین دوره هفته کتاب را آغاز می کنیم.

در بخش دیگری از این پیام آموده است: تقارن این دو مناسبت را گرامی می داریم و برای ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی و بالندگی علم، فرهنگ و تمدن پر افتخارمان برگی دیگر از کارنامه درخشان هفته کتاب را ورق می زنیم.

در این پیام آمده است: هفته کتاب سنتی، پسندیده است که با نوآوری اهالی فرهنگ و از همه مهمتر کتاب دوستی ایرانیان ، قوام گرفته و ربع قرن از حیات پربرکت آن می گذرد این دوره از هفته کتاب نیز همزمان با مناسبتی تکرار ناشدنی است. جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که گذر ۴۰ سال از یک واقعه و دوامش خود نشانی از بلوغ و تکامل آن و کتاب و حافظه و گنجینه مکتوب تاریخ ، تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی است.

در پیام صالحی آمده است: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر آن است که آیین هفته کتاب را با محتواتر ، شاداب تر و موثرتر از گذشته بر پا نماید، حضور بیش از ۶۰ سازمان،‌ نهاد و صنف و انجمن فعال در حوزه کتاب و قلم در عرصه کتاب با برنامه های متنوع، نشان از پویایی این رخداد دارد.

به گفته وی، «از سوی دیگر بیست و ششمین دوره هفته کتاب را در هنگامه ای ورق می زنیم که سیاستهای غیر انسانی آمریکا و تحریم های ناجوانمردانه ، سختی هایی را برایمان فراهم کرده است اما ایرانیان آنچه را که بیش از همه در رنج ها ارج نهاده اند، دانایی و مطالعه بوده است، چرا که انس و همنشینی با کتاب مرهم جان است با پشتوانه فرهنگ و اندیشه و با دیپلماسی فرهنگی از مسیر کتاب می توان با ملتها گفت و کو کرد.

به گزارش پانا، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط نیکنام حسین پور، مدیر عامل موسسه خانه کتاب کشور در مدرسه ابتدایی دخترانه طالبیان مقدم شهرستان کاشان با نواختن زنگ دانایی‌ خوانده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار