سرپرست آموزش و پرورش عشایر کشور خبر داد

سنجش حدود19 هزار و 500 دانش‌آموز و نوآموز عشایری از اول سال تحصیلی

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش عشایر کشور با اشاره به عملکرد روبه رشد دفتر عشایر از سنجش حدود19 هزار و 500 دانش‌آموز و نوآموز عشایری از اول سال تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سنجش حدود19 هزار و 500 دانش‌آموز و نوآموز عشایری از اول سال تحصیلی

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد آموزش و پرورش عشایر اظهار کرد: بر اساس ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری اولین اقدام ما انجام رایگان طرح سنجش بدو ورود دانش‌آموزان عشایری بود.

وی ادامه داد: در طرح سنجش بدو ورود دانش‌آموزان عشایری 80 درصد انتظارات ما برآورده شد و حدود 19 هزار و 500 دانش‌آموز و نوآموز عشایری از اول سال تحصیلی سنجش شدند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کشور افزود: ‌بر اساس راهکار 1-3 و 5- 3 سند تحول بنیادین آموزش قرآن در مدارس شبانه روزی متوسطه اول تا 70 درصد اجرا شده است.

سیفی بیان کرد: ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری بر طرح آموزش دوزبانه برای دانش‌آموزان پیش دبستانی عشایر به صورت رایگان تاکید دارد که بر این اساس حدود 15 هزار نوآموز پیش‌‌دبستانی عشایر را در کلاس چندپایه عشایری مستقل و 5 هزار نفر را در مناطق دوزبانه ثبت‌نام کردیم. در این موضوع 80 درصد پیش رفته‌ایم.

وی اضافه کرد: دوره‌های ویژه‌ای را برای آموزگاران مدارس عشایری چندپایه داریم این مدارس به دلیل شرایط خاص مانند کوچ باید برای آنان فرصت برابر آموزشی فراهم شود تا بتوان کسری مدت زمان آموزشی را برای مدارس عشایری جبران کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کشوربا اشاره به اینکه باید براساس سند ملی آموزش و پرورش در مدارس عشایری 800 ساعت تدریس داشته باشیم افزود: در بحث الگوهای برتر تدریس برای معلمان عشایری کارگاه‌هایی در استان‌ها برگزار شده است و 90 درصد در این حوزه پیش رفته‌ایم تا کیفیت آموزش را بالا ببریم.

سیفی گفت: برای تجهیز مدارس شبانه‌روزی به خصوص برای دختران توانسته‌ایم از خیران کمک بگیریم اما باید طبق ماده 5 اساسنامه مدارس شبانه روزی را تاسیس و برای آن ها هزینه کنیم حتی باید وسیله رفت و آمد رایگان یا خوابگاه مرکزی را برای این مدارس درنظر بگیریم.

وی عنوان کرد:‌ دانش‌آموزان مدارس عشایری محروم هستند اما افراد باهوشی‌اند ما برای این مدارس پنل خورشیدی گذاشتیم که در این اتفاق وزارت نیرو هم کمک کرد.

وی همچنین از اجرای طرح مبین در دوره آموزشی نماد با کمک معاونت پرورشی و فرهنگی خبر داد که در این طرح 800 نفر شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار